Lexus és, com bé saben els amants de les marques japonesos, el fabricant prèmium de Toyota. Un fabricant en qui és habitual que la macadura del Japó estreni algunes novetats que temps més tard acaben implementades en els models de la marca generalista.
Un bon exemple d'això és un dels elements que més ha cridat l'atenció del recentment presentat Lexus RZ 450e, la nova aposta de la marca en la categoria dels SUV prèmium elèctrics.
Un model que, com bé podem veure en les imatges, compta|explica amb l'últim en matèria de tecnologia apliqueu tant al disseny com a la conducció, un model carregat de novetats entre les quals, com bé s'ha pogut observar a través de les reaccions a les xarxes socials a aquest Lexus RZ 450e, ha estat el volant una de les que més comentaris ha generat.
A Lexus i en Toyota sabien perfectament que aquest nou disseny de volant, que a més va unit a una nova tecnologia que facilita la direcció i el control del model, anava a donar molt de què parlar. I amb raó tenint en compte que, com bé podem veure en les imatges, sembla un volant tret d'una pel·lícula de ciència-ficció.
El nou volant del nou Lexus RZ 450e del qual tots parlen
I és que es tracta d'un volant amb un disseny Steering Yoke, un disseny molt més ergonòmic i futurista que no té a veure res amb l'habitual volant rodó que s'utilitza en la immensa majoria de models.
Es pot destacar que aquest volant amb aquest disseny tan sols estarà disponible com a opció en les versions més potents i luxoses d'aquest Lexus RZ 450e, per la qual cosa el volant convencional també estarà disponible en la gran majoria de versions.
Més enllà del seu disseny, una de les novetats unides a aquest volant és que aquest Lexus RZ 450e comptarà amb un nou sistema de direcció anomenat One Motion Grip, un sistema que deixa enrere als sistemes tradicionals basats en columnes de direcció . En aquest cas es tracta d'un sistema basat en una connexió elèctrica que envia senyals del volant a les rodes.
Els beneficis d'aquest sistema, que també utilitzen ja en altres marques, no són pocs. Entre ells, una resposta instantània i un control de la direcció més precís, un menor balanceig del volant al circular per carreteres mal asfaltades en mal estat i un control i una correcció més estable amb vents laterals forts a altes velocitats.
Un altre dels punts a favor d'aquesta unió del sistema One Motion Grip amb el disseny del volant és que aquest Steering Yoke només necessita un gir de 150 graus per fer un gir complet a l'esquerra o cap a la dreta. Una novetat que, per molt cridanera que sigui, és evident que tardarem a veure en els models generalistes de carrers, si és que s'acaba implantant algun dia.