Per sort per a Dacia, i per desgràcia per als amants dels models tot terreny amb un aspecte rude i robust, Lada, l'històric fabricant rus, no venen els seus models a Espanya.
Les normatives d'emissions i contaminació impedeixen que models com el Niva, una de les icones de la marca, es comercialitzi al nostre país. Un model amb versiones Legend i Travel que van tancar el passat 2021 amb un total de , ull, ni més ni menys que 25.000 matriculacions. Si bé és cert que aquesta xifra deixa al Niva lluny de les xifres de vendes del Vesta o el Granta, aquest tot terreny és un dels top vendes a Rússia.
De fet, AvtoVaz, el fabricant per excel·lència de Rússia a qui pertany aquesta marca russa va aconseguir ni més ni menys que un 21% de les vendes registrades en el país, amb un total de 50.714 unitats, amb el Vesta i el Granta els més venuts, sumant entre ambdós el 66% de les matriculacions.
Lada llança una edició especial del seu Niva a un preu que bé podria firmar Dacia
I segurament per millorar les vendes del seu Niva, Lada ha optat per llançar una edició especial d'aquest model que rep el nom de Travel Black. Una edició en la qual el color negre és el principal protagonista.
I és que, com bé podem veure en les imatges, el negre és present a les barres del sostre, als fars davanters, als mànecs de les portes així com en els passos de roda. Un color negre que també és el protagonista de les seves llantes d'aliatge de 16 polzades. D'altra banda, Lada ha optat per incrustar en els llindars de les portes figura el segell Black.
Pel que es refereix al motor, aquest Niva Travel Black arriba amb un motor tetra cilíndric de 1.7 litres que desenvolupa 80 cavalls de potència. Una mecànica associada per un canvi de marxes manual de cinc relacions i un sistema de tracció total. Com no, com sol ser habitual a Lada, aquest model compta amb reductora, fent d'ell un tot terreny de soca-rel.
Però el millor de tot d'aquest model és que, malgrat ser actualment la versió més cara dins de la seva gamma, continua tenint un preu que fa d'ell un dels tot terreny mes atractius del mercat rus, amb un preu 956.000 rubles, és a dir, uns 10.900 euros.
És evident que en el cas que Lada adaptés aquest model per al mercat espanyol el seu preu seria mes car, però també és evident que, en el cas que arribés a les nostres carreteres, aquest Niva posaria contra les cordes a Dacia i a la resta de marques low cost.
Entre altres coses perquè aquest Niva sí que és un model que, a diferència de molts dels SUV a Espanya, compta amb prestacions d'autèntic 4x4 i a un preu que, sens dubte, fa d'ell una ganga.