En Tesla són molt conscients de què, malgrat que són la marca de models cent per cent elèctrics de referència des de fa ja anys i que les seves vendes no fan cap altra cosa que créixer, els seus Model 3, Model Y i companyia tenen cada vegada més rivals.
Entre altres coses perquè els models elèctrics amb bones prestacions han deixat ja de ser models exclusius. Moltes marques generalistes com Volkswagen, Renault o Peugeot, entre d'altres, estan llançant models al mercat que, si bé és cert que no tenen en gaires casos el toc prèmium que sí que tenen els models d'Elon Musk, compten cada vegada amb més adeptes.
Però el problema per a Tesla no és tan sols quelas marques generalistes hagin entrat al gran en aquest mercat, sinó que hi ha algunes marques menors que estan llançant models amb avenços tecnològics que, en un futur, una vegada es democratitzin en bona part dels elèctrics, sí que podria posar en risc la supremacia de la marca americana.
El Lightyear One, l'elèctric que vaig poder guanyar fins a 50 quilòmetres d'autonomia gràcies als seus panells solars
Una d'elles és Lightyear, una petita star-up holandesa que, després d'aconseguir 150 milions d'euros per finançar el seu primer projecte, el Lightyear One, han aconseguit posar a la venda un model que, sens dubte, pot ser que passi a formar ja parteix de la història de l'automobilisme.
Entre altres coses perquè és un model que, com bé podem veure en les imatges, compta amb ni més ni menys que 5 metres quadrats de panells solars. I el millor de tot és que són panells independents, per la qual cosa, si un d'ells s'embruta o deixa de funcionar pel motiu que sigui, els altre continuen funcionant.
A la marca asseguren que si es deixa aquest Lightyear One aparcat durant dues hores en què rep directament la llum del sol, la seva autonomia pot incrementar-se en 15 quilòmetres, mentre que si es deixa tot el dia aparcat al sol l'autonomia podria ampliar-se fins als 50 quilòmetres.
Tenint en compte que arriba amb unes bateria de 70 kWh de capacitat, l'autonomia d'aquest model, deixant de banda l'extra que puguin aportar els pans solars, ronda, segons la marca, els 700 quilòmetres, per la qual cosa, si a aquesta se li va sumant cada dia aquest extra que sí que aportin les plaques solars, podríem tenir autonomia per no haver de carregar-lo durant un mes.
Això sí, la marca ha apuntat que es fabricaran menys de 1.000 unitats d'aquest Lightyear One, i que el preu de cada un d'ells serà de, ull, 250.000 euros. Un preu que no preocupa a Tesla, que sap que aquest Lightyear One serà un model elegit per molt pocs. Sí que preocupa Musk que, en un futur, certes marques rivals segueixin aquest camí iniciat ara per Lightyear i tingui, gràcies a aquesta tecnologia, una autonomia superior a la mitja.