Volvo és una de les marques prèmium que més dècades porta al nostre país. Una marca que sempre ha tingut en la seguretat u dels seus punts forts. Com bé saben els que tenen un dels seus models, els Volvo són cotxes molt confortables quant a la conducció i a l'habitabilitat, amb tot el necessari perquè siguin considerats prèmium i amb un disseny que continua sent tan elegant i alhora atractiu com els dels primers models que van arribar al nostre mercat.

Això sí, per molt que en el fabricant sàpiguen que no deixen de ser una mara gaire respectada i ben valorada al nostre país, al final el que compten són les vendes. I allà és on Volvo es troba en una posició molt delicada.

Entre altres coses perquè, com li passa a altres marques prèmium com Lexus, la quota de mercat d'aquest tipus de marques a Espanya està pràcticament coberta pel triumvirat alemany format per Audi, BMW i Mercedes. Tres marques que dominen aquest terreny com a ningú i que obliguen a la resta a prendre decisions dràstiques.

En el cas de Volvo, una de les més sonades recentment és la d'aplicar un bestial descompte en el seu SUV d'accés a la gamma, el més compacte de tots, el XC40. Una rebaixa de preu que ha disparat les vendes d'aquest model i que ha servit perquè els suecs continuïn per aquest mateix camí amb el model superior, el XC60.

L'oferta del Volvo XC60 que posa contra les cordes a Audi, BMW i Mercedes

I és que, si bé és cert que la versió més bàsica d'aquest SUV de mida mitjana parteix, com veiem al configurador de Volvo, des dels 53.100 euros, en quecochemecompro.es han calculat tots els descomptes disponibles fixant així un preu de partida de tan sols 40.300 euros, és a dir, més de 10.000 euros de descompte.

Amb aquest preu, subjecte evidentment a condicions específiques de finançament, aquest Volvo XC60 es converteix en un rival molt important per a models com l'Audi Q5, el BMW X3 o el Mercedes GLC, SUV tots ells molt top.

 

En aquest cas, l'oferta va lligada a la versió més bàsica que, ull, de bàsica té molt poc. I és que arriba amb un motor B4 dièsel de 194 cavalls de potència unit a una transmissió automàtica així com a una tracció davantera. Un motor que promet bons consums així com bones sensacions: de 0 a 100 quilòmetres per hora en tan sols 8,3 segons.

Amb un acabat de sèrie més que completo fent honor a la seva categoria de prèmium, aquest Volvo pot presumir, com passa amb el seu germà petit, de ser un dels SUV prèmium per excel·lència quant a relació qualitat/preu actualment a Espanya. Una oferta que deixa en evidència a molts altres models.