Les marques prèmium com Audi tenen, com és de sobres conegut, uns preus molt més alts que els de les marques generalistes. Això implica, i allà hi ha les xifres de guanys de l'any passat per certificar-ho, que són marques que al seu torn tenen molts més beneficis que en el cas de les generalistes.

Així, amb un marge per al risc en segons quins casos molt superior, aquestes marques té la possibilitat d'endinsar-se en terrenys complicats. I el dels elèctrics cigars ho és. Almenys de moment a Espanya.

 

Si bé és cert que en alguns països, sobretot del nord d'Europa, els elèctrics tenen molta més sortida, a Espanya la seva quota de mercat no llega ni el 5 per cent. Però això no implica que les marques, sobretot les prèmium, no estan apostant per aquest tipus de models, entre altres coses perquè saben molt bé que són models que, potser no ara, però sí que en un futur seran determinants.

L'Audi Q4 e-Tron és una de les millors oportunitats ara per aconseguir un SUV prèmium elèctric

En el cas d'Audi, un dels models que més estan intentant promocionar a la marca és l'Audi Q4 e-Tron, un SUV de mida mitjana que, per relació qualitat/preu, pot presumir de ser dels millors del seu segment.

I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, l'Audi Q4 e-Tron té ara un preu de partida en la seva versió més senzilla de tan sols 37.460 euros. Un preu tan baix que arriba ja amb els descomptes i els ajuts del Pla MOVES inclosos, que en aquest cas acabant sumant una rebaixa de ni més ni menys que 13.360 euros.

És més que evident que no és un model barat i que hi ha al mercat espanyol opcions més econòmiques, però també ho és que, sent com és un Audi i a sobre cent per cent elèctric, aquest Audi Q4 e-Tron a aquest preu és una ganga.

Entre altres coses perquè, com no podia ser de cap altra forma, aquest model arriba més que bé dotat des de la seva versió més senzilla. Compta amb un motor cent per cent elèctric de 170 cavalls de potència que, unit a una bateria de 55 kWh, li permet tenir una autonomia de més de 300 quilòmetres, una xifra ja considerable.

 

D'altra banda, més enllà de la qualitat top dels seus materials, és al seu equipament de sèrie on aquest model compta també amb un punt molt al seu favor. I és que, independentment de l'acabat elegit, tots compten de sèrie amb, entre altres coses, fars LED, control de creuer, alerta de canvi de carril, arrenqui per botó, sensors d'aparcament, instrumentació digital sistema multimèdia amb pantalla tàctil, llantes d'aliatge i Apple CarPlay, Android Auto.

Un model que, per molt que sigui 'arriscat' fer-se ara amb ell tenint en compte que és un cent per cent elèctric, pot presumir de ser una de les gangues entre els prèmium.