Que les camper estan de moda és una realitat incontestable. Arran de la pandèmia i dels confinaments, molts han trobat en aquest tipus de models una solució barata i pràctica per anar-se'n de vacances i, sobretot, estar molt més en contacte amb la naturalesa.
El boom de reserves en empreses de lloguer d'aquest tipus de models és més que evident, així com l'augment de vendes en aquest segment. És mes, fins i tot a Decathlon han posat a la veta una tenda de campanya que s'instal·la al sostre de qualsevol vehicle.
I al mig d'aquesta febre per les camper, especialment les més ben dotades de totes i les que permeten de veritat dormir, menjar i fer vida en elles, una camper fabricada a Espanya està guanyant cada vegada més adeptes. Entre altres coses perquè, malgrat estar més equipada que la famosa Volkswagen Grand California, una de les referències del segment, és una camper més barata.
La Iveco Daily Camper, una camper que es posiciona com una millor opció que la Volkswagen Gran Califòrnia
No és cap altra que la Iveco Daily Camper, la camper de la marca italiana que es fabrica a Espanya i la versió d'accés del qual, que arriba més ben dotada que l'alemanya, parteix des dels 47.931 euros sense els impostos. Un preu que s'allunya, i molt, dels més de 60.000 euros sense impostos que demanen en Volkswagen per la seva Gran Califòrnia.
Si ens centrem en el motor, veiem que aquesta Iveco Daily Camper arriba amb un turbodièsel 2,3 litres i quatre cilindres amb una potència de 156 cavalls i un parell màxim de 380 Nm. Un motor que s'associa a un canvi automàtic Hi-Mtic, amb convertidor de parell i vuit velocitats.
Quant a les diferents configuracions, la mara ofereix la possibilitat d'instal·lar-ne una o dos llits d'1,90 metres de longitud, possibilitant així un 'sostre' per a dos o quatre persones. Ja a la cuina, aquesta Iveco Daily Camper compte de sèrie amb aigüera, dos focs i una nevera de fins a 75 litres amb congelador inclòs. Evidentment són molts els buits on poder emmagatzemar menjar, roba, etcètera.
Si volem una sala d'estar i una zona per menjar, es pot configurar una taula tant en la part davantera com a posterior. Pel que es refereix a elements de confort, el cert és que a aquesta camper no li falta de res: compta amb una dutxa exterior, amb aigua freda i també calenta, mosquitera, calefacció alimentada per gasoil i tres claraboies.
Quant a l'energia i a l'aigua, aquest model utilitza placa solar de 160 W instal·lada al sostre per recarregar energia. D'altra banda, compta amb dos dipòsits d'aigua neta i d'aigües grises, de 90 litres cada un. Una furgoneta fabricada a Espanya que, per relació qualitat/preu, bé pot presumir de ser la Dacia de les camper.