L'oferta de models esportius a Espanya no és precisament petita. És cert que són molt pocs els que poden fer-se amb models de marques com Porsche o Ferrari, però sí que és cert també que esportius de marques com Mercedes, BMW o Audi sí que solen comptar amb més vendes.

Models que, evidentment, sent com són de marques prèmium i a sobre comptant com compten amb motors molt potents, no és que solguin tenir preus molt populars o preus low cost com els de Dàcia.

I allà és on entren en joc les marques generalistes o semi prèmium, que opten per llançar al mercat versions esportives d'alguns de les seves supervendes. Models com els Cupra, les versions RS dels Skoda, els R o GTI de Volkswagen o els ST de Ford.

Tanmateix, sí que hi ha un model que, encara que sembli contradictori, pot presumir de tenir un preu que bé podria firmar Dàcia i tenir al seu torn un aire d'esportiu prèmium que bé podria firmar també Mercedes.

L'Abarth 500, un esportiu urbà amb 145 cavalls de potència per poc més de 16.000 euros

No és cap altre que l'Abarth 595, la versió més esportiva i agressiva del Fiat 500. Com bé podem veure en les imatges, aquest Abarth parteix de la base evidentment del 500 però compta amb un disseny molt més agressiu i esportiu i, el que és millor, amb una bèstia sota del seu capó.

I és que, tenint en compte la seva mida i el seu pes, el motor de gasolina 1.4 Turbo T-JET de 145 cavalls fa d'ell un petit bòlid, un esportiu ideat per als amants de l'esportivitat que no vulguin sortir molt, això sí, dels entorns urbans.

I el millor de tot és que, malgrat comptar amb aquest motor, el seu preu no és que sigui precisament elevat, més aviat el contrari. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest Abarth 595 és de 16.100 euros, un preu que arriba amb un descompte ja aplicat de ni més ni menys que 7.300 euros i que és un dels seus principals arguments de compra.

Un model que no destaca per la seva habitabilitat ni pel seu tecnològic equipaments, sinó més aviat per ser un esportiu compacte i molt àgil per fer de la ciutat, sempre dins de la legalitat, un petit circuit per a molts.