Quan Alfa Romeo va apuntar fa ja molt temps que estava treballant en un nou SUV, molts van pensar que no era precisament una bona idea. Entre altres coses perquè l'escàs èxit que havia tingut el Stelvio, el que va poder presumir al seu dia de ser el primer SUV de la marca italiana, feia pensar que les coses no anaven a ser gaire diferents amb el Stelvio.

Tanmateix, és evident que el nou model de la marca italiana, el Tonale, sí que ho té tot per triomfar, especialment entre els que busquin un SUV prèmium amb una molt bona relació qualitat/preu.

 

I és que, amb l'ajuda de Stellantis, la marca mare d'Alfa Romeo, la marca italiana ha aconseguit dissenyar i fabricar un SUV compacte que, en aquest cas sí, pot lluitar de tu a tu sense problemes amb models ja molt assentats a Espanya i a Europa com són el Mercedes GLA, l'Audi Q3 i el BMW X1.

L'únic problema que està provocant que alguns compradors descartin al nou SUV d'Alfa Romeo

Un SUV compacte en el qual, com és habitual en Alfa Romeo, el disseny juga un paper més que destacat. I és que és una de les seves millors armes, evidenciant que, per molt que sigui el model que ha arrencat la metamorfosi de la marca, com en el fabricant així ho han anunciat, hi ha certes coses que no canvien.

El que sí que ha canviat és l'aposta clara per l'electrificació de la marca, que ha decidit dotar al seu Tonale d'un sistema de micro hibridació que li permet no tan sols ser un model més eficient quant a consum, sinó ser un model que poden lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

Això sí, per molt que siguin molts els punts a favor d'aquest SUV italià, té un petit inconvenient que està provocant que siguin molts els que ho descartin i busquin opcions millors.

 

I aquest no és cap altre que el de l'habitabilitat i la comoditat de les places posteriors. És evident, com passa en altres models del seu segment, que aquest Tonale és un SUV compacte i que, per tant, té l'espai que la seva mida li permet.

Tanmateix, no són pocs els que, tenint en compte que és un model pensat no tan sols per al dia a dia a la ciutat sinó per a escapades lluny d'ella i viatges, que l'espai a les files posteriors sigui tan reduït en comparació amb alguns dels seus rivals així com, sobretot, amb SUV de més mida, està provocant que no siguin pocs els que optin per descartar-ho.

Evidentment són la minoria, ja que els que busquen un model d'aquestes característiques no ho fan precisament buscant tenir un SUV amb una habitabilitat enorme, però no deixa de ser un punt en contra seu que, per a alguns, és definitiu a l'hora d'anar o no cap a ell.