És de sobres conegut que, per molt que el preu de la gasolina i del dièsel hagi baixat en els últims temps respecte al preu que teníem l'estiu passat, el fet de què el litre de gasolina i el dièsel nostre país superi de mitjana els 1,6 € provoca que siguin molts els conductors els que estiguin buscant diferents maneres d'estalviar en combustible.
Es pot tenir en compte que dur a terme una conducció més eficient és sinònim no tan sols d'un estalvi en combustible sinó també d'una millor cura del motor, encara que cal tenir en compte que no totes les accions per estalviar combustible acaben afavorint la mecànica del nostre cotxe.
Un dels errors més greus que s'està començant a cometre en els últims temps al nostre país i que té com a propòsit el d'estalviar combustible és el de circular amb marxes massa altes, un error que pot acabar provocant que el poc que s'ha guanyat l'estalvi de combustible desaparegui en forma d'una greu avaria al motor, ja sigui gasolina o dièsel.
Circular amb marxes massa altes és perjudicial per al motor
Si bé és cert que és més que evident que circular a baixes revolucions acaba derivant en un menor consum, per cuidar al màxim el motor el que hem de fer és conduir sempre amb la marxa adequada. En aquest sentit, evidentment si anem a altes velocitats el millor és conduir en sisena i a baixes evolucions perquè el consum sigui menor, així com evitar revolucionar el cotxe massa en les marxes més baixes.
Tanmateix sí, per exemple, anem en quarta o en cinquena marxa però a velocitats molt baixes, el que estem provocant és una sèrie de vibracions que no ajuden en res diferents parts del motor així com que, si per exemple ens trobem de sobte amb una pujada important, el cotxe evidentment no la podrà afrontar amb la velocitat necessària per no crear cap tipus de problema i, en haver de reduir marxa i fer un fort accelerament perquè el cotxe pugi com tot el que haurem guanyat en baix consum el perdrem de cop.
D'aquesta forma el millor que es pot fer és conduir sempre en la marxa adequada i trobar el punt perfecte a l'hora de fer el canvi entre les marxes de tal manera que el cotxe no vagi ni molt revolucionat ni poc revolucionat, així ens estalviarem una futura avaria del motor que pot acabar sent molt pitjor.
