Després de molts anys de bon treball, bones promocions i, sobretot, una excel·lent visió a l'hora de llançar models amb una molt bona relació qualitat/preu, Kia ja pot presumir de ser una de les marques més venudes al mercat espanyol. En concret, els coreans ocupen ara la tercera plaça quant a quota de mercat a les carreteres espanyoles, una posició molt destacada tenint en compte que és una marca que competeix contra grans gegants de la indústria.
Un dels encerts de Kia és que ha sabut destacar-se en la resta de marques apostant per tenir un catàleg molt més ampli quant a models del qual tenen marques com Seat, Škoda, o Peugeot, entre altres. Com no, Kia ha apostat pels SUV, la carrosseria de moda tant a Espanya com en la resta de mercats potents europeus. I és precisament en aquest segment dels SUV el que Kia ha presentat ara la versió 2023 del qual és el seu millor SUV, el Sorento, el model de més dimensions dins de la gamma d'aquest tipus de carrosseria de la marca coreana.
El Kia Sorento 2023 compta amb l'acabat més exclusiu, el Black Edition
Una versió 2023 en la qual van estar disponibles versions amb motors dièsel, motors híbrids i motors híbrids endollables. Tanmateix, a diferència del que passava fins ara, el fabricant asiàtic ajustat per incorporar un nou nivell d'equipament als dos anteriors, en el Drive i l'Emotion.
No és cap altre que el Black Edition, que fa d'aquest Sorento un model encara més atractiu en el visual amb detalls com les llantes d'aliatge de 20 polzades, la tapisseria a pell negra Black Edition i les motllures exteriors en color negre.
Un equipament que compta amb tot l'inclòs en els dos que estan per sota. Entre altres coses, volant multifunció calefactable, llantes d'aliatge de 19 polzades, monitor d'angle mort al panell d'instruments, contraporta posterior amb funció d'obertura de mans lliures, equip de so prèmium Bose llunes enfosquides, sostre solar panoràmic, càmera de visió 360 graus, sensors davanters i posteriors d'aparcament, sistema d'assistència de frenada d'emergència amb reconeixement de vianants, carregador sense fil per a telèfons compatibles, seients davanters i darreres calefactables, selector de maneres de conducció, assistent de prevenció de col·lisió frontal en interseccions i sistema d'engegada sense clau.
Quant al preu, les versions Black Edition arrenquen en els 57.125 euros i acaben en els 65.625 euros depenent de l'opció mecànica escollida.