El Kia Sportage s'ha convertit en una de les principals alegries per a la marca coreana al nostre país en els últims temps. És més, aquest model no tan sols pot presumir de ser el model més venut del fabricant, sinó de ser també tota una referència en el segment dels SUV compactes després d'haver aconseguit batre a dalt li estan assentats en els últims anys a Espanya com eren el Seat Ateca o el Peugeot 3008.
Però que aquest model sigui una referència no significa que la marca no estiguin molt atents a les promocions que posen a sobre de la taula alguns dels seus rivals directes. És més, segurament el Kia s'hagin posat en alerta en veure que no ha estat cap altra que Nissan la que ha llançat una promoció molt interessant per al seu Qashqai, un altre dels grans noms de la categoria i que pot presumir de ser també una opció molt interessant.
Un model, el Qashqai, que si bé és cert que està en alguns aspectes per darrere respecte al Kia, per exemple el que es refereix a la capçalera de càrrega el seu maleter i el nivell de tecnologia i equipament de sèrie, en altres aspectes està també per davant, i allà és on molts ho veuen com una opció millor.
El Nissan Qashqai és una opció interessant com a 'pla b' al Sportage
Segurament el millor argument de venda de Nissan al davant Kia és que en la versió d'accés del seu Qashqai compta ja amb un motor de gasolina de 140 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera, una cosa que no ocorre en la mecànica d'accés del model coreà, que passa per ser motos de gasolina de 150 cavalls de potència però sense cap sistema d'hibridació.
El fet que el model japonès pugui comptar amb aquesta mecànica li permet al seu torn comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges, entre elles el fet de poder circular sense cap tipus de problema per les zones de baixes emissions de les grans ciutats del nostre país.
D'altra banda es pot tenir en compte que, si bé és cert que potser a nivell d'equipament de sèrie del model japonès està un esglaó per sota, el fet que sigui més barat i que la seva versió d'accés es quedi per sota dels 25.000 € el converteix en una opció realment temptadora.
Es pot destacar que els dos models són models molt interessants quant a relació qualitat preu, però no són pocs els que asseguren que, potser a nivell de disseny i de qualitat general percebuda, el model coreà estigui un esglaó per davant, per això el menor preu del Nissan es converteix en un bon argument.