No és que sigui precisament un secret que Toyota és una de les marques que fa molts anys que està apostant per l'electrificació als cotxes. Els japonesos van ser pioners al seu dia amb el Prius, el primer híbrid per a les massa, i van continuar la seva aposta per aquest tipus de motors amb el RAV4, un dels SUV més venuts a Europa en els últims anys.

Ara, com bé saben els que tenen al cap fer-se amb un Toyota, gairebé la totalitat doni-la gamma de la marca japonesa compte amb motors híbrids, i molts dels seus models compten també en les seves gammes amb opcions endollables.

Això sí, de cara als models cent per cent elèctrics, Toyota ha volgut donar-los un rang encara més gran i ha optat per crear una submarca anomenada bZ, una marca que ja té a punt el seu primer model per a la venda a Europa.

Un model que, ull, tenint en compte el seu disseny, les seves prestacions i el seu preu, és molt probable que acabi jubilant, o almenys robant-li moltes vendes, al totpoderós RAV4.

El Toyota bZ4x, el primer model de la nova era elèctrica de la marca està cada dia més a prop

Un Toyota bZ4x que arrencarà la seva aventura comercial europea al mercat alemany, un dels mercats més potents quant a la venda de models elèctrics. Malgrat que les vendes anticipades arribaran a partir del proper mes d'abril, en Toyota ja han obert el llibre de reserves d'aquest model a Alemanya, per la qual cosa ja es coneixen els seus preus a l'esmentat mercat.

La versió més senzilla de totes comptarà amb tracció davantera i un motor elèctric de 150 kW, equivalent a 204 CV i, gràcies a la bateria d'ions de liti amb una capacitat de 71,4 kWh, comptarà amb autonomia màxima de 450 quilòmetres.

 

Pel que respecta a l'equipament, la versió més senzilla, que té un preu de 48.580 euros, arriba més que bé dotada de sèrie. I és que comptarà amb, entre altres coses, llantes d'aliatge de 18 polzades, fars LED i llums antiboira, sistema de precol·lisió actiu, assistent de parada d'emergència «Toyota Safety Sense», sistema de control de creuer adaptatiu, sistema de navegació «Toyota Smart Connect», càmera de marxa posterior, climatitzador automàtic, miralls retrovisors exteriors elèctrics, calefactables i plegables, mirall retrovisor interior amb atenuació automàtica i sistema de clau intel·ligent.

Amb un disseny molt més refinat i estilitzat que el Toyota RAV4 i amb, evidentment, tots els avantatges de comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT (una cosa que només poden fer les versions PHEV del RAV4), aquest bZ4x està cridat a ser una de les peces claus de la marca a Europa i a Europa en els propers anys. El primer model de la submacadura bZ que, sens dubte, donarà moltes alegries als japonesos, que han tornat a encertar una vegada més.