Com bé saben els que sempre han tingut a Jeep com una de les seves marques de referència i, per tant, un tipus de conductor que sempre ha tingut certa passió pels cotxes tot terreny i amb moltes actituds lluny de l'asfalt, la marca americana ha buscat sempre posicionar-se un petit esglaó per sobre de bona part dels seus rivals generalistes, especialment a Europa.

És per això que, si bé és cert que alguns dels seus models poden presumir de ser opcions molt interessants amb preus baixos, com és el cas del seu model més modern i que acaba de sortir a la venda, l'Avenger, opcions com el Renegade o el Compass són una mica més cares que la majoria dels seus rivals directes.

 

A diferència del que passa amb Mercedes, Volkswagen o Mazda, aquest posicionament per sobre no ve acompanyat d'una qualitat més gran o d'un millor equipament, sinó més aviat d'una estratègia comercial per part del fabricant americà. Això no significa, tanmateix, que algun dels seus models no puguin presumir de tenir una molt bona relació qualitat preu donades les seves característiques.

El Jeep Compass, un SUV diferent a Espanya

Un bon exemple d'això és el Compass, un SUV que pot presumir de tenir una imatge clarament diferenciada de la resta dels seus rivals directes, amb l'habitual és icònica graella davantera de la marca americana i aquesta imatge potser més robusta i aventurera que sol ser també comuna en els dissenys de Jeep.

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, el descompte de més de 6000 € aplicat actualment per la marca, la versió més senzilla d'aquest model té un preu que es queda just per sota dels 34.000 €, un preu que, per molt que estigui per sobre de models, el Nissan Qashqai, el Kia Sportage o el Hyundai Tucson, el converteix en una opció molt atractiva.

 

Entre coses perquè arriba de sèrie amb un motor de gasolina de 130 cavalls de potència que, més enllà d'arribar associat a una transmissió automàtica, compta amb un petit sistema del meu micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor de compra cada vegada més fonamental i important al nostre país.

Només fa falta veure les xifres de vendes d'aquest model per adonar-se'n que, a diferència dels seus rivals directes, no és que tingui molt pes al nostre país. Això sí, amb un descompte tan interessant com l'actual, és bastant probable que les seves vendes en els propers mesos augmentin.