Mitsubishi és un fabricant que té molt poca presència a Espanya i a Europa. Un fabricant que, almenys al nostre país, basa la seva oferta en molt pocs models, per la qual cosa evidentment és molt difícil triomfar.

Això sí, a la marca japonesa saben que, encara que siguin poques, totes les vendes sumen. És per això que a Mitsubishi ja estan treballant en la nova generació de l'ASX, el seu SUV compacte. Una nova generació que arribarà a finals d'aquest 2022 i de la qual ja se saben moltes coses.

Un model que, lluny del que es podia esperar, donarà un canvi de rumb quant a imatge dels que no es recorden. I és que, com bé saben els que segueixen atentament l'evolució de la marca japonesa a Espanya, a Mitsubishi aprofitaran al màxim el potencial de l'aliança formada entre ells, Renault i Nissan.

 

Una Aliança formada per a, entre moltes altres coses i com és habitual en aquest tipus de pactes, reduir costos, compartir tecnologia i plataformes i així, en la mesura possible, augmentar beneficis.

En aquest sentit, l'habitual és que, per molt que aquest tipus d'acords existeixin, cada una de les marques optin per tenir el seu propi llenguatge de disseny diferenciant els seus models de la resta de marques. El Nissan Juke i el Renault Captur són un bon exemple d'això.

El nou Mitsubishi ASX és la versió japonesa del Renault Captur

És per això que molts s'han quedat amb la boca oberta en veure el teaser que Avarvarii ha publicat a les seves xarxes socials a tall d'avançament del nou ASX. I és que, com bé podem veure en ella, tan sols fa falta fixar-se una mica per veure, de forma clara i evident, que aquest nou ASX no serà cap altra cosa que la versió de la marca japonesa del reeixit Renault Captur.

Amb alguns canvis importants, sobretot en el seu frontal, la 'base' d'aquest model és completament nou i, malgrat que no se sembla en res al vist fins ara en la generació actual, és més que evident que l'essència del Captur és molt present.

 

És més, no és casualitat que aquest nou ASX es vagi a fabricar a les instal·lacions del Grup Renault a Valladolid, just en les mateixes en les quals es fabrica el seu reeixit SUV compacte, que pot presumir de ser el model més venut de la marca en aquest 2022.

Quant a la seva gamma, a Mitsubishi apostaran, més enllà de les versions de combustió, per una versió híbrida pura que li permetrà lluir l'etiqueta ECO de la DGT. Una versió que li permetrà i rivalitzar així contra altres SUV japonesos com el reeixits Toyota C-HR o el Nissan Juke HEV així com també d'una versió híbrida endollable que, en aquest cas, es podrà beneficiar dels avantatges de l'etiqueta ZERO de la DGT.