Els motors híbrids s'han convertit en el millor argument de vendes de Toyota. És més, no és que sigui casualitat que siguin cada vegada més els fabricants que, en diferents segments com el dels utilitaris, els SUV de diferents mides i fins i tot el dels compactes, estiguin optant per ampliar la gamma dels seus models amb opcions HEV.

I és que els beneficis d'aquest tipus de mecàniques respecte a mecàniques de combustió tradicionals són molts, entre ells el fet que permeten lluir l'etiqueta ECO de la DGT i aprofitar-se de tots els seus avantatges, estar associades sempre a una transmissió automàtica i, sobretot, tenir un consum molt per sota de la mitjana dels models similars amb motor de gasolina i fins i tot dièsel.

 

El rei en aquest sentit no és cap altre que el model híbrid més barat de Toyota i que, a més, passa per ser l'HEV amb una mitjana de consum més baix a Espanya, el Toyota Yaris.

El Toyota Yaris és un utilitari molt a tenir en compte

És més que cert que el Toyota no és l'utilitari més venut a Espanya i que té per davant models com el Dacia Sandero, el Seat Eivissa, el Renault Clio o el Citroën C3. Tanmateix, es pot destacar que, a excepció del Clio que sí que té una versió HEV però no tan eficient, el Yaris es posiciona com la millor opció per als que busquen un utilitari polivalent amb un consum molt baix, en el seu cas de tan sols 3,8 litres als 100 quilòmetres.

 

És cert que és un model, per dimensions, habitabilitat i capacitat de càrrega, pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans, on els motors HEV ofereixen les seves millors prestacions, però es pot destacar que, dins de les seves limitacions, es poden afrontar llargs viatges en autopista i autovia amb aquest Yaris sense problema.

I el millor és que és un model amb un bon preu en comparació amb alguns rivals directes. Evidentment és més car, però que es quedi ara amb les promocions a prop dels 20.000 euros arribant de sèrie molt ben dotat quant a ajuts a la conducció i sistemes de seguretat és, juntament amb el seu motor HEV de 116 cavalls, el seu millor argument de venda. Per això és el quart Toyota més venut a Espanya per darrere del C-HR, el Corolla i el Yaris Cross i que, sobretot, ocupi la posició 24 al nostre país.