Va néixer el 1990 per substituir tot un clàssic com va ser el Supercinco i, des del segment B, ha conquerit mig món. Al Japó, on també es comercialitza, es coneix com a Renault Lutecia, en homenatge al nom romà que va tenir la ciutat de París, i, ara, se'ns presenta amb una nova versió híbrida i una oferta que el converteixen en el cotxe electrificat més econòmic de la seva categoria. Parlem, per descomptat, del Renault Clio.

Renault Clio
Renault Clio

Tecnologia d'avantguarda

Com el seu nom indica, perquè Clio és la musa de la història i la poesia èpica, el Renault Clio e-Tech es presenta amb la intenció de marcar un abans i un després en el cada vegada més competit mercat dels híbrids. El seu sistema de propulsió és del tipus HEV (híbrid no endollable), però en Renault prometen que, si ens deixem convèncer i ens emportem aquest cotxe a casa, podrem circular en manera elèctrica fins i tot un 80% del temps durant el qual utilitzem el nostre Renault Clio per desplaçar-nos per qualsevol ciutat. La caixa de canvis, a més, és excel·lent i permetrà que ens oblidem de la comoditat que ofereixen les transmissions dels vehicles dièsel. Això és el que prometen, vagi.

Consum una mica elevat

Amb els seus més de quatre metres de llarg i els 140 CV totals del seu sistema de propulsió, el Renault Clio híbrid declara un consum de 4,4 litres cada 100 quilòmetres. Resulta, sens dubte, una mica alt per a un cotxe HEV, però la comoditat interior compensa, ja que la qualitat de realització està per sobre de la mitjana i l'equipament de sèrie és ampli. Inclou instrumentació digital, una còmoda pantalla tàctil de grans dimensions i diferents ajuts a la conducció. A més, aquest mes, surt, segons el portal quecochemecompro.com, per 19.342 euros. És, sens dubte, el més barat de la seva categoria.