A Dacia saben molt bé que, per molt que els seus preus siguin molt baixos i que els seus models continuïn sent referències entre els que busquen un low cost, cada vegada són més les marques que estan intentant posar-los en un compromís.

Entre altres coses perquè són alguns els fabricants que se n'han adonat, gràcies precisament a Dacia, que a Espanya sí que hi ha un buit per als low cost. Molts van negar el seu moment, quan els romanesos van aterrar al nostre mercat, que els low cost poguessin tenir cert pes al mercat espanyol. Tanmateix, les xifres de vendes de la marca associada a Renault han demostrat al contrari.

El problema en aquest cas per a moltes de les marques que volen competir amb Dacia és que són marques nouvingudes al nostre mercat i que, per tant, no gaudeixen de gaire popularitat.

El millor exemple d'això és MG, una marca que ha optat per fer del mercat espanyol u dels seus millors terrenys de joc a Europa. Per a això, això sí, està optant per grans ofertes que ajuden a fer dels seus models rivals d'altura per a Dacia.

 

D'embargament, no és l'única marca low-cost que aterrat fa poc a Espanya. I és que no és cap altre que EVO, la marca low-cost del fabricant italià DR, que sembla estar disposada a posar també en un compromís a la marca low-cost romanesa.

El EVO3, un low cost italià, és ja un dels pitjors rivals per a Dacia

Una marca que té en el EVO3 un model que segur que en els propers mesos veurà com les seves vendes augmenten. Entre altres coses perquè tenen el seu preu la seva millora document de venda.

Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de partida de la versió d'accés d'aquest petit utilitari és de tot just 15.900 €. El millor en aquest cas és que, a diferència del que passava fins fa poc amb el Dacia Sandero, que comptava amb un motor i un equipament de sèrie extremadament bàsic, aquest EVO3 arriba més que bé dotat de sèrie.

Amb un motor de gasolina de 1.5 l i 113 cavalls de potència associat a una transmissió manual, aquest utilitari es desembolica més que bé tant per ciutat com per entorns interurbans. És evident que no deixa de ser un model amb una mida reduïda, per la qual cosa és precisament aquest tipus d'entorns on millor se sent.

 

D'altra banda, com passa també amb altres low-cost nouvinguts a Espanya, la marca ha optat per dotar-lo més que bé també quant a equipament. Al cap i a la fi, la idea no és tan sols enfrontar-se a Dacia, sinó també a altres marques com Seat o Kia que opten per aplicar interessants rebaixes i convertir feia alguns dels seus utilitaris en els més barats del mercat.

Veurem, això sí, si aquesta marca italiana nouvinguda Espanya tenen el potencial per trobar el seu buit en un mercat cada vegada més disputat com és el dels low-cost al nostre país.