Si bé és cert que el Seat León és un dels models que durant els últims anys més alegries ha donat a la marca al seu mercat natal, també ho és que Seat vol continuar creixent en mercats com el d'Alemanya, un dels més importants a nivell europeu.

De la mà de Volkswagen, la marca 'mare' de Seat, el fabricant espanyol va poc a poc guanyant pes al mercat alemany. És per això que ara han optat per llançar una edició especial d'un León que, sens dubte, farà molt feliços als clients alemanys que busquin, ens tot, esportivitat.

I és que la firma ha optat perquè sigui Cupra la marca que ampliï la seva gamma del Lleó al mercat d'Alemanya amb una edició especial del seu compacte anomenada VZ Cup. Si bé és cert que el que li interessa a Cupra és que siguin els seus models propis com el Formentor o el Born els que acumulin més demanats, també els models derivats de Seat com el León o l'Ateca els ajuden a ampliar encara més la seva imatge de marca i posicionar-se millor.

El Cupra León VZ Cup que molts volen veure a Espanya

Per desgràcia per als amants del León, aquesta edició especial tan sols es ven a Alemanya, almenys de moment. Això sí, veient les seves prestacions i els seus preus, no són pocs els que està reclamant que Seat mogui fitxa i incorpori aquesta edició especial del seu León al catàleg de Cupra España.

I és que, més enllà de les novetats en l'apartat estètic, tant a l'exterior com a l'interior, l'essència d'aquesta edició VZ Cup està sota del capó, on Cupra sempre havia estat determinant.

Cupra Leon VZ CupEl Cupra León VZ Cup es vendrà de moment tan sols a Alemanya - Cupra

La marca ha dotat aquest León de tres opcions mecàniques. D'una banda, un 2.0 TSI amb dues versions, una de 300 cavalls de potència amb canvi automàtic de doble embragatge DSG de 7 velocitats i altra de de 310 cavalls de potència i canvi automàtic DSG de 7 velocitats amb tracció 4Drive. D'altra banda la versió híbrida endollable 1.4 e-HYBRID amb 245 CV i una transmissió DSG de 6 velocitats amb tracció senzilla.

Evidentment, i més tenint en compte que el mercat alemany és un dels mercats on aquest tipus de models tenen més sortida, Cupra ha optat per llançar aquesta missa edició a la carrosseria familiar del Lleó, la Sportstourer. De fet, aquesta és l'única amb la qual es pot configurar amb el motor de tracció total.

Els seus preus arrenquen en 47.160 euros per a la versió amb carrosseria normal i motor de 300 cavalls, 46.670 euros en el cas de la versió PHEV, i en la versió Sportstourer són 47.780 euros amb el motor de 300 cavalls, 47.290 euros amb el PHEV i 48.675 euros en la versió de 310 cavalls.