Si hi ha un model que pot presumir de ser, des de fa anys, el més venut a Europa any després d'anys, aquest no pot ser cap altre que el Volkswagen Golf. El compacte alemany porta ja moltes generacions arrasant en el vell continent, on molts veuen en ell un model equilibrat en tots els sentits.
I és que, sent com és un compacte, té unes mesures que fan d'ell un model tan bo en cuideu com en carreteres i autopista, i tan ampli per a una parella com per a una família petita.
A més, com bé saben en Volkswagen, un dels motius de l'èxit d'aquest model és que, sense arribar a ser prèmium, és un esglaó per sobre de la gran majoria dels seus rivals generalistes. Una qualitat més important que, ull, també s'evidencia en el seu preu.
Un Golf que, d'altra banda, pot presumir també de tenir una de les variants més aplaudides i anhelades pels amants dels cotxes esportius, el Golf GTI. Una opció esportiva que, si bé és cert que no arriba al nivell d'esportivitat del Golf R, el més dotat en aquest sentit, sí que és ja una opció molt top.
Això sí, com sol ser habitual en aquests casos, i més tractant-se d'un Volkswagen, aquest GTI no és un model barat. És per això que molts dels quals busquen un compacte ben dotat quant a motor i amb esperit esportiu troben al mercat opcions que, en certa manera, són fins i tot millors.
El Ford Focus ST pot presumir d'es més potent i, alhora, més barat que el Volkswagen mateix Golf GTI
I un d'ells és el Ford Focus ST, la versió més esportiva del compacte americà. En aquest cas, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest Focus ST és de 31.039 euros, un preu que arriba amb un descompte de 8.273 euros sempre que es financi la compra amb la marca americana i que es converteix en un 'pla b' al Golf GTI molt atractiu.
I és que el Volkswagen Golf GTI té un preu de partida de 43.310 euros, el que implica una diferència de preu de 12.721 euros respecte al compacte alemany. En el cas del Focus ST, arriba amb un 2.3 EcoBoost de gasolina de 280 cavalls de potència, un motor fins i tot més potent que el del Golf GTI, que no és cap altre que un 2.0 TSI de 245 cavalls de potència.
Sí que és cert que en matèria d'equipament el Golf GTI està un pas per sobre. Compta de sèrie amb, entre altres coses, sistema multimèdia integrat amb pantalla de 10 polzades, selector de maneres de conducció, retrovisors tèrmics, sensor de pluja, assistent a l'aparcament davanter i darrere, sistema XDS fars LED, instrumentació digital configurable, llantes d'aliatge i climatitzador automàtic de tres zones.
El Focus ST, per la seva part, compta amb, entre altres coses, ,acceso i arrenqui sense clau, navegador integrat, sensors de pàrquing, fars Full LED, entapissat a pell i climatitzador. Això sí, per la diferència de preus, molts veuen en el model americà una opció més atractiva.