El Toyota Yaris Cross s'ha guanyat per dret propi ser considerat un dels models més importants al nostre país, entre altres coses perquè aquest model japonès presumeix de ser tota una referència en la seva categoria, la dels B-SUV.
Això sí, no és que sigui cap secret que, més enllà de ser un model atractiu referent a disseny, el seu gran argument de venda davant bona part dels seus rivals directes en la seva mecànica híbrida auto recarregable, un tipus de motor extremadament fiable i molt eficient que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i que es converteix segurament, amb permís dels motors 100 × 100 d'elèctrics, en una de les compres més recomanables per a aquells conductors que es mouran de forma habitual per entorns urbans interurbans i busquen un consum molt baix.
Un model que compta a més amb una versió amb tracció a les quatre rodes amb aquesta mecànica híbrida auto recarregable de 130 cavalls de potència que, si bé és cert que no el converteix evidentment en un tot terreny pur, sí que ajuda a sortir d'alguns terrenys complicats dels quals altres models de la seva categoria no podrien sortir.
El problema que té aquest model i aquesta versió és que hi ha un model també de la seva categoria que sí que pot presumir de tenir una ànima de tot terreny molt més evident, que compta|explica també amb tracció a les quatre rodes, amb un motor en aquest cas en micro híbrid però que li permet també lluir l'etiqueta ECO de la DGT i, a més, és més barat.
La versió 4xe del Jeep Avenger és més barata que el Toyota Yaris Cross 4x4
Aquest model no és altre que el Jeep Avenger, en concret la versió 4xe que arriba amb un sistema de tracció total intel·ligent i que converteix aquest model en un dels tot terrenys més interessants per mida i per preu al nostre país, entre altres coses perquè una de les versions més interessants amb aquesta mecànica i amb l'acabat Upland té un preu de partida que se situa just per sobre dels 30.000 €, un preu que el situa uns 2000 € per sota del Toyota.
És cert que la mecànica del Jeep és micro híbrida i no és híbrid auto recarregable, pel que se situa potser un esglaó per darrere del model japonès, però compta amb 145 cavalls de potència i transmissió automàtica, per la qual cosa és igual de còmoda en aquest sentit respecte al Yaris Cross, a més de fer una mitjana d'un consum de 5,4 l als 100, una xifra més que decent per a un model d'aquestes característiques i amb aquesta potència.
No seria estrany llavors que, encara que aquest Jeep continuï sent molt lluny del Toyota quant a quota de mercat, almenys la versió 4x4 del model americà si vol robar a unes quantes vendes a la versió 4x4 del model japonès.