Sent com és una de les marques més potents a nivell europeu, no és casualitat que alguns dels models de Volkswagen puguin presumir de ser les autèntiques referències en els seus respectius segments més allà que tinguin una major o menor quota de mercat.
Així, models com el Golf, el Tiguan, el Passat o la Califòrnia són models que serveixen com a mirall per a molts altres models generalistes que, això sí, en la immensa majoria dels casos es quedava un esglaó per sota tant a nivell de qualitat com sobretot a nivell de preu.
Precisament un dels models que ha vist com arribarà des de França un rival directe que segurament li robarà moltes vendes és el Volkswagen Califòrnia, una furgoneta compacta, que s'ha convertit en un dels principals objectius entre aquells que volen apostar per un model d'aquest estil per a camperitzar-lo, encara que evidentment un dels seus punts en contra és que, com ocorre amb altres models de Volkswagen, té un preu per a molts massa alt.
Citroën va contra Volkswagen
És casualitat llavors que una marca com Citroën, que es posiciona un esglaó per sota de Volkswagen quant als preus dels seus models, hagi optat per arribar a un acord amb un especialista francès per a, de la mà de la seva nova Spacetourer, llançar una versió especial camperitzada d'aquesta furgoneta compacta.
Amb el nom de Citroën Holidays, aquesta versió compta amb tot el necessari per convertir-se en una petita casa amb rodes, és a dir, fins a 2 llits, una petita cuina, espai per menjar, dipòsit d'aigua... l'habitual en aquest tipus de models.
Això sí, un dels seus punts a favor és que, a diferència del que ocorre amb la nova Volkswagen Califòrnia, un model que ha apostat per la hibridació de l'electrificació, el Citroën han apostat per motors dièsel a la seva furgoneta, en concret una mecànica dièsel de 2.0 litres amb 145 a 180 cavalls, amb la possibilitat d'associar-lo a una transmissió automàtica en el cas de la més potent.
Des de la marca no han anunciat els preus d'aquesta versió, però no seria estrany que es convertís en una opció molt més racional i molt més desitjable quant a costos que la Volkswagen Califòrnia que, això sí, continua sent la referència absoluta en aquest segment.