Va ser fa ja un temps quan a Volvo van decidir prendre una decisió que, veient les conseqüències, és evident que ha estat més que encertada. I és que, conscients que lluitar contra Mercedes, BMW i Audi de tu a tu no anava a ser precisament tasca senzilla, entre altres coses perquè així ho havien fet durant molt temps, i la marca sueca van optar per una estratègia diferent quant al preu dels seus dos models més d'èxit a Europa: el XC40 i el XC60.

I aquesta estratègia no és cap altra que la de posicionar a les expressions d'accés i a les versions més senzilles d'aquests dos models diversos esglaons per sota quan els seus rivals directes dels catàlegs alemanys pel que es refereix al seu preu.

 

Un bon exemple d'això és una promoció que porta ja mesos de la mà del XC40, que deixa a una versió d'aquest model amb un motor de gasolina de 129 cavalls associat a la transmissió automàtica i un equipament més que correcte per menys de 30.000 €.

El Volvo XC60 és ara una de les gangues del segment

Tanmateix, es pot també tenir en compte l'oferta del seu germà gran, el XC60. En aquest cas l'oferta passa per la versió que compta amb un motor dièsel de ni més menys que 197 cavalls de potència que, a més, arriba unit a un sistema de micro hibridació lleugera, per la qual cosa li permet a aquest model lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor cada vegada més determinant en la compra de vehicles nous al nostre país.

Al costat d'aquest motor arribat l'acavat de sèrie en e que, si bé és cert que no comptarem amb tota la tecnologia amb què comptaríem i optéssim per l'acabat superior, arriba més que bé dotat de sèrie.

 

El millor de tot és que, tal com podem veure al configurador de la marca, aquesta versió té un preu que es queda just per sobre dels 45.000 € sempre que es finança seguint les condicions específiques del fabricant. Evidentment el seu preu, comptant amb interessos i comissions, va sent acabar més alt, però es pot tenir que té un preu de partida que el situa 10.000 € per sota de les versions equivalents amb etiqueta ECO dels seus tres rivals directes als concessionaris alemanys.

No seria estrany llavors que, tal com ha passat fins ara, aquest Volvo XC60 seguís sent el model més venut de la marca sueca les carreteres europees i un dels models que més vendes roba a opcions com el BMW X3, el Mercedes GLC i l'Audi Q5, autèntiques referències en els seus segments.