La clatellada que s'ha emportat Mercedes en aquest recentment acabat 2021 no ha estat menor. I és que, per primera vegada després de cinc anys consecutius sent el rei mundial a nivell de vendes de models prèmium, els de l'estrella de plata han cedit el tron.

Ho han fet a favor de BMW, un dels seus històrics rivals que, com bé apunten en l'entorn de la marca de Munich, han sabut gestionar molt millor que Mercedes les derivades de la crisi de subministraments i de falta de semiconductors, especialment en l'últim trimestre de l'any.

En aquest sentit, Mercedes pot fer poc a curt termini de cara a aquest 2022, però sí que els alemanys ja estan prenent una sèrie de decisions per continuar sent una de les marques més capdavanteres a nivell de vendes en les pròximes dècades. I una d'elles passa per anar poc a poc eliminant del mapa models que ja no tenen cabuda als principals mercats.

Mercedes no donarà continuïtat a la versió sedan del Classe A

No és que sigui un secret que la marca aquesta preparant ja la seva ofensiva de cara als propers anys, una ofensiva que tindrà per objectiu la transició entre els models de combustió i els elèctrics.

Així, les noves generacions de molts dels Mercedes que arribaran en tres o tasto anys ja seràs les últimes que muntin motors de combustió. Entre elles estarà el nou Classe A, un dels models més d'èxit de la marca precisament pel seu baix preu en comparació amb d'altres top vendes del fabricant.

 

Amb la idea d'eliminar models familiars que no estan tenint l'èxit esperat, el Classe A de nova generació ja no comptarà amb aquesta versió sedan. Una versió que, ull, com passa amb el Classe A compacte, sí que se sotmetrà a l'actualització de meitat de cicle que preparen a la marca.

Un Classe A sedan que molt ja van posar en dubte des del principi tenint en compte que aquest segment ja estava cobert pel Mercedes CLA, una berlina cupè compacta molt més atractiva que la variant sedan del compacte. D'aquesta forma, es confirma que aquest rentat de cara que preparen a la marca per a aquest model serà el primer i, com era d'esperar, l'últim.