Per molt que tant a Espanya com en altres països a Europa la quota de venda dels cotxes elèctrics no sigui precisament la mateixa que tenen en països del nord del vell continent, la implantació del model elèctric es dona ja per fet dins de no molts anys.

No és casualitat llavors que tota mena de fabricants, des de marques low-cost fins a marques prèmium o passant per marques generalistes, estiguin apostant en els últims anys per llançar al mercat tota mena de models elèctrics, des de petits models urbans fins a enormes SUV i fins i tot furgonetes.

 

Això sí, es pot tenir en compte que no ha estat cap altre que Henrik Fisker el que, amb la seva pròpia marca Fisker, ha deixat a molts amb la boca oberta apuntant la possibilitat que un dels seus models que està a prop de presentar-se oficialment pugui arribar a Europa. I és que l'aposta d'aquest fabricant elèctric passa per llançar al mercat una pick-up elèctrica.

El Fisker Alaska, una pick-up elèctrica que podria arribar a Europa

No és que sigui precisament cap secret que aquest tipus de cotxes no tenen gaire èxit a Europa, però que arrasen literalment en mercats com el dels Estats Units, on, de fet, la Ford F-150 s'ha convertit en el model més venut. Així, Fisker fa gust molt bé que la seva Alaska sí que tindrà rivals directes a les carreteres americanes com la pròpia Ford F-150 Lightning, la Rivian R1T o el nouvingut Tesla Cybertruck.

Tanmateix, tenint en compte que la immensa majoria d'aquests models ni estan ni arribaran a les carreteres europees, que Fikser es plantegi vendre la seva Alaska a Europa és alguna cosa com menys sorprenent.

 

Com sorprenent és també la bona relació qualitat preu d'aquest model ja que té un preu de partida als Estats Units que s'acosta als 45.000 $, un preu que s'acostaria als 41.000 € a Europa. Amb una versió d'accés amb gairebé 400 km d'autonomia i amb un nivell de tecnologia i acabats més que interessant, no seria estrany que, entre els pocs conductors europeus que tenen predilecció per aquest tipus de models, siguin molts els que apostin per aquesta opció de Fisker.

Tal com va apuntar el CEO de la marca en la presentació d'aquest model, l'Alaska "serà realment dinàmic i amb molta capacitat de resposta, amb la comoditat d'una camioneta". Veurem, això sí, en el cas que arribi a Europa, si triomfa o no.