A Fiat tenen molt clar que, si bé és cert que no volen convertir-se en una marca low cost, el seu tros del pastís al mercat és aquell en el qual els models amb baixos preus són protagonistes.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure la política de preus molt ajustats que estan aplicant a models com el Tipus, el 500 o el Panda. Models que en les seves versions més bàsiques se situen potser una mica per sota de la mitja quant a qualitat però no arriben al nivell de Dacia en aquest sentit, mantenint uns preus que fan d'ells models molt desitjables.

 

D'altra banda, un dels grans encerts de la marca en els últims anys ha estat el d'apostar per l'electrificació en diferents graus, amb versions micro híbrides en els seus Panda i 500 així com la versió cent per cent elèctrica del 500, el 500e, que és ja un dels elèctrics més venuts al nostre país.

Però ull perquè, veient precisament l'èxit d'aquest model, a Fiat ja estan treballant en un model que apunta a revolucionar el mercat dels elèctrics. Entre altres coses perquè la marca intentarà que sigui un model encara més barat que el Dacia Spring.

Fiat llançarà un nou Panda cent per cent elèctric que apunta a súper vendes

No és cap altra que la versió elèctrica del Panda, que canviarà per complet el seu disseny tenint una imatge molt més atractiva que l'actual (que té ja uns anys) i sent un crossover perfecte per als que busquen moure's per la ciutat amb un cotxe barat i elèctric.

Tenint en compte que l'actual Panda és ja més barat que el Sandero, a Fiat qui fer el mateix amb aquest nou Panda elèctric en relació amb el Spring. Així, malgrat que no aquesta confirmat, sembla ser que aquest nou model podria tenir un preu de partida d'uns 18.000 euros, un preu que, amb els ajuts, podria rebaixar-se encara més.

 

Tampoc no es coneixen els detalls de la seva mecànica, però a Fiat tenen clar que hauran de millorar la que té el Spring, que és de tot just 45 cavalls i que és un dels principals motius pels quals molts no van cap a ell. Amb una mecànica com la que té l'actual 500e aquest nou Panda sí que podria tenir unes prestacions que no el limitessin tan sols a un ús exclusivament urbà.

Quant al disseny, no ha estat cap altre que Avarvarii el que, com bé podem veure en la imatge, ja ha avançat les línies generals d'un nou Panda que tindrà una imatge molt més robusta que l'actual i que millorarà en tots els sentits.

Com no podia ser de cap altra forma veient l'èxit de l'actual 500e, a Dacia ja temen l'arribada del Panda elèctric, un model que sens dubte pot posar en seriosos conflictes al Spring, una de les seves grans apostes.