Fa ja molts anys que moltes de les grans veus de la indústria apunta que els motors dièsel són cada vegada més a prop de desaparèixer. Les xifres de vendes acompanyen aquest argument, i més tenint en compte que aquest tipus de mecànica ja es ven menys a Espanya que les vendes que aconsegueixen conjuntament les mecàniques híbrides i les micro híbrides.
Tanmateix, cap tenir en compte que són molts els fabricants que continuen apostant per aquest tipus de motors, entre altres coses perquè són motors que, més enllà que s'hagin anat refinant i actualitzant per ser cada vegada menys contaminants, continuen sent les millors opcions per a aquells conductors que realitzen molts quilòmetres a l'any i, sobretot, els realitzen altes velocitats en autovies i autopistes.
El curiós en aquest sentit és que no ha estat cap altra marca que el Fiat n'hi ha quedat decidit fer marxa enrere en una decisió que va prendre fa ja uns anys i que sembla que, com a mínim, pot ser que l'ajuda a aconseguir unes quantes vendes més al nostre país.
Fiat recupera el motor dièsel en el seu Tipo
I aquesta no és cap altra que la de tornar a comptar amb els motors dièsel dins de la gamma del seu Tipo, un compacte senzill i barat que passa per ser una de les millors opcions per a aquells que busquen un model polivalent i amb una molt bona relació qualitat preu.
Així, tal com podem veure al configurador del fabricant italià, el motor 1.6 dièsel Multijet 130 cavalls de potència associat a una tracció davantera ja la transmissió manual de sis velocitats torna a estar disponible dins de les opcions mecàniques d'aquest compacte, ja sigui a la seva carrosseria normal anomenada Tipo, que inclou la versió compacta i la familiar, com amb la carrosseria tipus crossover anomenada Cross, amb també les dues opcions.
Amb rangs de preu que van des dels poc menys de 25.000 € fins una mica més de 31.000 €, no seria estrany que les vendes d'aquest Tipus, un model que es pot destacar que amb prou feines es ven al nostre país, augmentessin de forma notable, entre altres coses perquè aquestes mecàniques dièsel continuen sent, especialment per a aquells que busquin fer molts quilòmetres a l'any lluny de la ciutat, les que millors prestacions ofereixen a nivell de consum.
