Com és de sobres conegut, la immensa majoria dels conductors a Espanya que busquen un model prèmium acudeixen de forma habitual als concessionaris de fabricants com Mercedes, BMW i Audi. Això sí, es pot destacar que, com és lògic, són marques que fixen uns preus molt alts, fins i tot per als seus models més senzills com solen ser els SUV de mida compacta.

No és que sigui precisament cap secret que models com el Mercedes GLA, el BMW X1 o l'Audi Q3 té un preu de partida que s'acosten als 40.000 €, preus bastant més elevats respecte als models generalistes. Això sí, es pot destacar que al nostre mercat hi ha opcions que es queden a mig camí, opcions de marques com Mazda o Volkswagen que, sense tenir el nivell de qualitat i l'alt preu que tenen les prèmium, sí que se situa en un nivell per sobre de la resta de marques generalistes.

 

Un bon exemple d'això és un dels models més venuts del mapa al nostre país, el CX-30, un SUV de mida compacta que pot presumir ara ja tenir una de les millors relacions qualitat preu del mercat espanyol, entre altres coses per què, més enllà de comptar amb tot el positiu habitual de la marca d'Hiroshima, té un preu molt interessant.

El Mazda CX-30, un SUV molt interessant per preu

I és que la versió més senzilla d'aquest model té un preu de partida que s'acosten als 25.000 €. Evidentment les versions superiors a les que compten|expliquen amb l'últim en tecnologia del fabricant, però un dels grans arguments a favor d'aquesta versió senzilla és que ja de sèrie compte amb un motor micro híbrid, pel que pot comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT, un dels factors de compra més importants avui dia al nostre país.

En aquest cas l'etiqueta ECO de la DGT no l'aconsegueix a través comptar amb un sistema híbrid auto recarregable, sinó amb un sistema de micro hibridació lleugera unit al seu motor de gasolina de 122 cavalls de potència que al seu torn ha unit a una transmissió manual de sis velocitats.

 

Per la qual cosa es refereix a l'equipament, arriba més que bé dotat de sèrie com, entre altres coses, sensors d'aparcament posteriors, llantes d'aliatge de 16 polzades, fars LED, control de creuer actiu, assistent de carril, reconeixement de senyals de circulació, avís d'angle mort, climatitzador automàtic bizona i sistema multimèdia compatible amb Apple CarPlay i Android Auto.