Les berlines amb un aire esportiu sempre han estat un segment en el que marques com BMW, Audi i Mercedes han destacat molt per sobre de la resta. De fet, no és que sigui precisament cap secret que les marques prèmium alemanyes són de les poques que encara estan apostant per aquest tipus de models.

Entre altres coses perquè, com bé saps en la immensa majoria de fabricants, aquest tipus de carrosseria ha perdut moltíssim pes en els últims anys a causa del boom dels SUV. Tanmateix, una de les barreres esportives que m'has donat de què parlar dels últims anys i que, per relació qualitat preu, pot presumir de ser de les millores del seu segment no és precisament un model prèmium.

 

No és cap altre que el Kia Stinger, un model que arribo al mercat el 2017 amb ganes precisament de robar-li vendes a les prèmium però que, com bé saben i lamentar a la marca coreana, no ha tingut l'èxit esperat. És per això que en el fabricant i ara apuntat que ens donaran continuïtat a aquest model i que, de fet, anticipat i a la seva sortida amb el llançament d'una edició especial.

El Kia Stinger continua sent una opció molt atractiva

En aquest moment, això sí, tal com podem veure en el configuradors de la marca, tan sols està disponible la versió gent d'aquest Stinger. Un model que, com bé saben els que estan interessats en ell, pot presumir de tenir un equipament de sèrie molt complet i, sobretot, un motor que es converteix en el principal argument de venda.

 

I és que arriba amb un motor de gasolina V6 de 3.3 litres T-GDi que lliura una potència de 366 CV i 510 Nm de parell màxim i que va associat a una caixa de canvis automàtica de vuit velocitats i un sistema de tracció 4x4. Amb aquestes característiques, aquest Stinger GT pot accelerar de 0 a 100 km/h en 5,4 segons i assolir una velocitat màxima de 270 km/h. Això sí, evidentment no és un model amb un consum baix: declara un consum mitjà de combustible de 10,9 litres als 100 quilòmetres i unes emissions de CO2 de 247 g/km segons el cicle WLTP.

El millor en el seu cas és que, si bé és cert que no és un model barat, el fet que compti ara amb un descompte de més de 10.000 € i que llavors el seu preu de partida es quedi just per sobre dels 50.000 € sí que el converteix en una opció molt atractiva d'aquí a un segment en el qual els preus solen ser molt més alts.