Marques com Porsche, Ferrari o Lamborghini no han arribat a ser marques de luxe tan sols precisament pels seus preus. Si bé és cert que aquests són el principal mecanisme de filtració a l'hora d'anar a buscar uns clients i no per d'altres, aquest tipus de marques són considerades de les millors del mercat també pels seus dissenys, les seves mecàniques i la seva tecnologia.

Són marques els models de les quals estan a l'abast de molt pocs. I és que, a diferència del que passa amb Mercedes, BMW o Audi, per poder fer-se amb un d'aquests models no és basta amb fer un esforç econòmic, sinó que es necessita tenir un poder econòmic en aquest sentit molt més alt del que té la mitja a Espanya.

 

Un bon exemple d'això és el Porsche Panamera, un dels models més icònics de la marca alemanya en els últims anys. Un model molt apreciat entre els VIP i que evidentment té un preu que l'exclogui dels grans mercats a Europa. O almenys ho exclou entre els consumidors mitjans.

La marca xinesa que llança un model 'inspirat' en el Porsche Panamera

En aquest sentit, no és que sigui cap secret que a la Xina són diverses les marques que històricament s'han inspirat en aquest tipus de models per llançar els seus propis models. Marques que, com bé podem veure aquestes imatges, no tenen cap problema a l'hora de copiar bona part del disseny d'alguns dels models més emblemàtics dissenyats per aquest tipus de fabricants.

En aquest cas, no és cap altra que la marca xinesa Ara, la que ha creat un model el disseny del qual recorda de forma més que evident al del Panamera, un dels models més ben valorats de la marca de Stuttgart.

Es tracta del Lightning Cat, model la producció del qual començarà en els propers mesos i que podrà presumir de ser un dels esportius més atractius del mercat xinès. Amb versions de 200 cavalls així com de 400 cavalls, aquest model està trucat a ser un dels més importants a la Xina sobretot entre aquells que busquen tenir un model clarament inspirat en un Porsche però a un preu també clarament molt inferior.

 

De fet, el preu serà una de les millors armes d'aquest model. I és que la versió que compta amb un botó de més de 400 cavalls tindrà un preu de, 200.000 iuans, que al canvi acaba sent menys de 28.000 €.

La idea de la marca no és cap altra que era de concentrar les seves vendes a la Xina, encara que apuntar en diferents mitjans del país asiàtic que no seria estrany que el fabricant pensés a fer el salt al vell continent. Això sí, tot apunta que, a diferència del que passa a la Xina, aquest tipus de còpies no tindrien el mateix èxit al vell continent, per gaire barates que fossin.