No és que sigui precisament cap secret que els principals fabricants d'automòbils a nivell mundial solen tenir als seus mercats natals els seus millors terrenys de joc. Així ocorre amb la gran majoria de marques americanes, japoneses, i, en molts casos, europees.

Un bon exemple d'això és Volkswagen, un fabricant que, si bé és cert que pot presumir de tenir una molt bona quota de mercat en la gran majoria de mercats importants a nivell mundial, és a Alemanya, el seu mercat natal, on té un pes més gran.

 

Tenint en compte que és un fabricant que es queda a mig camí entre les marques generalistes i les marques prèmium, a Alemanya, un dels motors econòmics a nivell mundial, els seus models tenen una quota de mercat major que la que tenen en mercats com els d'Espanya, Itàlia o França. Tan sols fa falta llançar un ull a les xifres de vendes acumulades en el que portem d'aquest curs per adonar-se del pes que té Volkswagen al mercat alemany.

El Tesla Model Y, una amenaça per a Volkswagen a Alemanya

I és que en aquests primers vuit mesos de l'any la marca alemanya acumula ja més de 302.000 matriculacions. Una xifra ja per si mateix molt important que es torna encara més impactant tenint en compte que el segon classificat quant a rànquing de vendes a Alemanya, Mercedes, n'acumula menys de la meitat de vendes de la qual acumula Volkswagen.

En aquest sentit, com és lògic, són alguns els models de la marca germànica els que ocupen les primeres posicions, sent el Volkswagen Golf el més venut seguit del T-Roc i el Tiguan, que tanquen un podi monopolitzat per models de Volkswagen.

Han estat aquests tres els models que, de nou, el mes d'agost passat han acabat com els tres més venuts a Alemanya. Tanmateix, la sorpresa ha estat el quart classificat, que no ha estat ni un Opel, ni un BMW, ni un Mercedes, ni un Audi. Ha estat un Tesla, concretament el Model Y.

 

És cert que a nivell global en el que portem d'any aquest model elèctric ocupa la posició 34 del rànquing general a Alemanya, la quarta posició aquest mes d'agost ha provocat que les seves vendes es disparin. Tenint en compte que és un model fabricat a Alemanya, no és precisament casualitat que sigui un dels models de tesla que més quota de mercat té a les carreteres germàniques.

És evident que aquest Model Y no suposarà un problema a curt termini per a Volkswagen, però tenint en compte que és un model que cada vegada compta amb més quota de mercat, sí que en un futur podria posar contra les cordes a alguns dels seus top vendes.