Dacia va deixar de ser fa ja molt temps una marca menor a Espanya. Per molt que a les generalistes els dolgui veure com els romanesos van guanyant pes, Dacia és ja la macadura que pot presumir de tenir al seu catàleg dos dels models més venuts a particulars a Espanya: el Sandero i el Duster.

En el cas del Sandero, la marca ha estrenat recentment la tercera generació d'aquest utilitari que, any rere any, es va consolidant encara més gràcies, sobretot, a la seva aplaudida versió crossover, el Sandero Stepway.

Dàcia DusterEl nou Dacia Duster apunta a continuar sent una de les millors armes de la marca a Espanya - Dacia

En el cas del Duster, Dacia va dur a terme fa tot just uns mesos l'actualització de meitat de cicle del seu SUV. Un rentat de cara que l'ha assegut de meravella i en el qual han arribat canvis en tots els sentits. Si bé és cert que ja són molts els que esperen l'arribada de la nova generació, que arribarà en tres o quatre anys, el nou Duster continua sent un SUV molt atractiu.

Dacia elimina del seu configurador una opció que no tenia sentit

Un nou Duster que, després de la seva actualització, va renovar també la seva gamma mecànica. I ho va fer amb, entre altres, un motor que ja no està disponible ara que han passat a penes uns mesos. No és cap altre que el gasolina 1.0 litres TCe amb tres cilindres que desenvolupa una potència de 90 CV i 260 Nm de parell màxim. Una mecànica que anava unida a una tracció davantera així com a la caixa de canvis manual i que era, fins ara, la més senzilla de la seva gamma.

El curiós del cas i el que va provocar que molts ja avisessin llavors que la decisió no havia estat encertada per part de Dàcia és que, al contrari del que succeeix amb el Sandero, en el que el motor més bàsic es pot associar evidentment a l'acabat més bàsic, en aquest cas Dacia va optar per unir a aquest TCE de 90 cavalls amb tan sols l'acabat Comfort, el més dotat de la gamma.

Que el motor més senzill tan sols es pugui configurar amb l'equipament més complet era una aposta com menys estranya. Una aposta que ja no tindrà continuïtat. I és que, malgrat que encara hi ha unitats en estoc amb aquesta configuració, al configurador de la marca aquesta ja ha desaparegut.

La marca romanesa aposta així ara per potenciar encara més els seus motors bifuel amb GLP, una de les seves senyes d'identitat i que els estan ajudant, i molt, a aconseguir les bones xifres de vendes que aconsegueixen any rere any.