Per molt que en Toyota siguin molt conscients que la versió híbrida endollable del seu RAV4 no pot presumir de tenir ni de lluny la mateixa quota de mercat que tenen la versió híbrid auto recarregable, el model endollable de la marca japonesa passa per ser una de les referències en el seu segment juntament amb altres models com és el cas del Ford Kuga o el Volvo XC40 en les seves versions PHEV.

Però el problema que té tant el fabricant japonès com la resta de marques que porten temps apostant pel segment C-SUV amb propostes PHEV és que hi ha un model que ja es troba la venda al nostre país i que passa per ser segurament la millor opció de tot el segment referent a relació qualitat preu, entre altres coses perquè és alhora una de les grans propostes d'un fabricant que sigui proposat ser determinant a les carreteres europees a curt mig termini.

 

No és altre que el BYD Seal U en la seva versió DM-i, és a dir, la versió híbrida endolla parli perfecta per a aquells conductors que vulguin tenir un model molt polivalent amb el qual poder recórrer la immensa majoria dels trajectes diaris sense gastar una gota de gasolina i amb el motor elèctric però alhora vulguin comptar amb un model que no els encotilli tant a l'hora d'afrontar llargs viatges com si que ocorre amb els models 100 × 100 d'elèctrics.

El BYD Seal U DM-i és una de les millors opcions a Espanya

El gran argument de venda que té aquest model és el seu preu. I és que, com bé saben els que s'han interessat en ell, la versió d'accés d'aquest model té ara un preu de partida que es queda just per sobre dels 38.000 €.

Això sí, es pot tenir en compte que amb les promocions actuals de la marca així com amb el total dels ajuts del govern que es poden aplicar a aquest tipus de models, el seu preu s'acaba quedant per sota dels 30.000 €, és a dir, acaba sent un model amb un motor híbrid endollar de més de 204 cavalls de potència amb un preu molt similar que tenen els seus amb motors de combustió molt menys sofisticats.

 

Es pot tenir en compte que des de la versió més bàsica d'aquest model compta amb una autonomia elèctrica de 80 km, que pot arribar a ser el 125 en una versió superior, és a dir, una autonomia més que suficient per afrontar la immensa majoria de trajectes diaris.

D'altra banda, un dels seus grans punts a favor és que arriba de molt equipament de sèrie i amb un nivell de qualitat als seus materials i en la seva fabricació més que alt, deixant-lo per sobre de bona part dels seus rivals directes sense que ells es vegi precisament reflectit en un preu més alt. Un model que apunta a ser un èxit entre els PHEV.