Són diversos els models que estan ajudant, i molt, que Kia es converteixi en una de les marques amb més pes al nostre mercat. De fet, no és casualitat que els coreans hagin acabat aquest mes de març passat com la marca més venuda a Espanya i que, amb les xifres acumulades del primer trimestre, Kia sigui en aquest 2022 la segona marca quant a nombre de matriculacions al nostre mercat.
La seva àmplia oferta en tots els segments i el fet que en molts casos els seus preus se situïn un esglaó per sota dels de la resta de marques de pes a Espanya són dues de les raons per les quals models com el Sportage, el Niro, el Stonic o el Ceed, entre d'altres, tinguin l'èxit que tenen.
Això sí, el número u, el Kia que no fa cap altra cosa que créixer mes a mes no és un altre que el Sportage, un SUV que ha arribat amb la seva tercera generació fa relativament poc els concessionaris espanyols i que pot presumir de ser no tan sols el Kia més venut a Espanya, sinó el dotzè model més d'èxit des de començament d'any.
La versió del Kia Sportage que cada vegada compta amb més adeptes
Un Kia Sportage amb el qual la marca no tan sols ha encertat (veient les xifres de vendes) quant a disseny i preus, sinó també quant a la seva àmplia gamma mecànica. I és que, com bé podem veure al configurador de Kia, aquest SUV de mida mitjana, que té com a principals rivals al Hyundai Tucson, Peugeot 3008 o Seat Ateca, entre altres, compte amb diferents versions.
La més bàsica de totes és la que arriba amb un motor de combustió de 150 cavalls de potència i molt ben equipat de sèrie per un preu de partida de 24.100 euros sempre que es financi la compra amb la marca. És una opció molt top dins del segment, entre altres coses perquè, per un preu ajustat, compta amb un equipament millor que el de la majoria dels seus rivals.
Això sí, si el pressupost no és el principal argument de compra, les opcions híbrides són compres molt més atractives. En el cas de la versió amb motor HEV de 230 cavalls de potència, el preu de partida és de 32.100 euros sempre que es financi la compra amb la marca, mentre que el preu puja a 33.200 euros si optem per la versió PHEV.
És la versió HEV la que pot presumir de ser la més intel·ligent ja que no dependrem d'un punt de càrrega però podrem gaudir dels avantatges d'un petit motor elèctric que el converteix en híbrid, entre elles les de poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un punt molt al seu favor en aquests moments a Espanya. Per una diferència de 8.000 euros, aquest Sportage HEV és, si es pot, la millor opció.