El nou iCar V27 és un tot terreny híbrid d'origen xinès que irromp amb una proposta molt diferent a l'habitual en aquest segment. Les seves línies rectes, proporcions imponents i presència robusta el situen en l'òrbita estètica de models icònics com el Toyota Land Cruiser o el Mercedes Classe G, amb un disseny pensat per transmetre solidesa i capacitat fora de l'asfalt.
Amb una longitud propera als cinc metres, gairebé dos metres d'ample i una batalla generosa de 2,9 metres, ofereix una imatge de gran port i promet un interior ampli. Entre els seus trets més distintius es troben els fars davanters rectangulars amb llum diürna circular integrada, la contraporta posterior d'obertura lateral i la roda de recanvi col·locada a l'exterior, elements propis d'un autèntic vehicle tot terreny.
La part tècnica està marcada per un sistema híbrid d'autonomia estesa. Utilitza un motor de gasolina turboalimentat d'1,5 litres que actua únicament com a generador per alimentar el sistema elèctric, encarregat de moure les rodes. Aquest esquema s'ofereix amb tracció posterior o total, amb versions que assoleixen potències properes als 450 CV. L'autonomia en manera completament elèctrica es pot acostar als 200 quilòmetres, una xifra elevada per a un vehicle d'aquest tipus.
Una proposta competitiva en preu i concepte
El V27 es presenta com una alternativa més assequible davant els grans tot terrenys tradicionals, amb un preu de partida que, al seu mercat local, ronda l'equivalent a 35.000 euros. Aquesta estratègia li permet posicionar-se com una opció atractiva per als qui busquen un 4x4 de gran mida amb un enfocament modern i electrificat, sense arribar a les xifres que exigeixen els models més consolidats del segment.
En aquest sentit, combina l'estètica clàssica dels tot terrenys de referència amb una tecnologia de propulsió adaptada a les exigències actuals en matèria d'emissions i eficiència. Crida especialment l'atenció l'amplitud del seu habitacle, la dotació tecnològica prevista i el seu plantejament com a vehicle polivalent, capaç d'espavilar-se tant en entorns urbans com en terrenys exigents.
Si aconsegueix arribar a Europa mantenint un preu competitiu, el iCar V27 podria convertir-se en una alternativa real per als qui busquen un vehicle amb imatge d'autèntic tot terreny, tecnologia híbrida avançada i un cost d'adquisició més contingut que el dels seus rivals més coneguts.