Com bé saben els que tenen en Ford una de les seves marques de referència, els americans han optat per centrar bona part dels seus esforços en els SUV, un tipus de cotxe que no fa cap altra cosa que augmentar cada mes que passa el seu pes al nostre país.

I és que tan sols fa falta llançar un ull a les llistes de models més venuts des de començament d'any a Espanya per adonar-se del pes d'aquesta carrosseria, especialment en els SUV dels segments B i C, els mes compactes.

En el cas de Ford, els americans ja tenien un model en el segment B, l'Ecosport, un model amb qui continuen comptant i que en alguns casos, depenent de les promocions, pot presumir de ser el més barat de la seva gamma.

 

Tanmateix, quan en Ford se'n van adonar que el seu Ecosport, amb un disseny molt més aventurer que la resta de SUV que sí que estaven triomfant a Europa amb dissenys molt més urbans com el Peugeot 2008 o el Renault Captur, no van tardar a reaccionar.

I ho van fer de la millor manera possible, recuperant una nomenclatura amb pes i història en Ford com és la de Puma i dissenyant un SUV urbà amb molts més al·licients que l'Ecosport.

El Ford Puma és un SUV molt atractiu que, això sí, té un problema que no és menor

Tan sols fa falta buscar els dos models per adonar-se que, per molt que el disseny sigui una mica sempre subjectiu, el Puma és un SUV que encaixa molt millor amb les tendències actuals.

I és que és un model disseny per i per a la ciutat, per això en Ford han tingut el bon ull de dotar-lo en tots els casos d'un sistema d'hibridació lleugera. Un sistema que li permet, d'una banda, tenir uns consums més moderats i, per un altre, poder disposar de l'etiqueta ECO de la DGT, que no és precisament poca cosa.

 

Això sí, amb un motor de 125 cavalls de potència, aquest Puma tampoc no és que pateixi en carreteres o autopistes. No és el seu hàbitat natural, però és un SUV compacte amb el qual es pot viatjar sense complicacions.

El principal problema en aquest cas és que, si bé és una cosa comuna donada la seva mida i que els passa també a altres models del seu segment, la diferència de comoditat entre les places davanteres i posteriors no és menor. Per al dia a dia és un model perfecte, però els ocupants de les places posteriors, sobretot si són cinc, trobaran molt a faltar més espai en elles.

 

Al marge d'aquest problema, insalvable per a molts i menor per a altres, depenent de les necessitats i de l'ús que se li vagi a donar, la seva relació qualitat/preu, sobretot quan els bons descomptes els converteixen en el SUV més barat de Ford, fa d'ell un model molt a tenir en compte.