Si hi ha un segment no que ha deixat de créixer en els últims anys al nostre mercat aquest no és cap altre que el dels SUV. De fet, les xifres de vendes de l'any passat a Espanya són molt clares sobre això: els dos models més venuts al nostre país van ser dos SUV, el Seat Arona i el Hyundai Tucson.

Un tipus de carrosseries que, evidentment, domina també als catàlegs de les macadures prèmium com BMW. De fet, van ser els alemanys, juntament també a Mercedes i Audi, els que van introduir aquest tipus de carrosseries al nostre país.

Opcions al catàleg de BMW quant a SUV no és que hagin poques precisament: X1, X2, X3, X3, X5, X6, X7, iX i iX3. Una gamma que en els propers anys s'ampliarà de forma notable amb l'arribada de nous models elèctrics.

I un dels SUV de BMW que molts consideren ara com una de les millors opcions entre els que busquen luxe i eficiència és la versió PHEV del BMX, un SUV de mida mitjana que arriba amb un motor híbrid endollable que li permet lluir amb orgull l'etiqueta ZERO de la DGT.

Això sí, tenint en compte que és un BMW i que, a sobre, és un híbrid endollable, el seu preu no és que sigui precisament barat. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, aquesta versió té un preu de 65.500 euros. Un preu que està provocant que cada vegada siguin més els que valorin una alternativa també prèmium que, sens dubte, no té res que envejar-li al BMW X3 PHEV.

El Lexus NX es converteix en un 'pla b' al BMW X3 PHEV amb un preu molt més barat

No és altre que el Lexus NX, un dels SUV més ben dotats de la marca prèmium de Toyota que, com bé podem veure també a l'esmentat mitjà, té un preu de 44.400 euros, és a dir, ni més ni menys que 21.100 euros menys.

No és precisament una diferència menor, per això molts el veuen com un 'pla b' molt a tenir en compte. Si bé és cert que el X3 arriba amb un PHEV de 292 cavalls de potència i el Lexus ho fa amb un HEV, un híbrid pur, de 242 cavalls, els dos són models molt eficients i que arriben a més molt ben dotats de sèrie quant a equipament.

De fet, el Lexus NX compte de sèrie amb, entre altres coses, llantes d'aliatge, adaptatiu, lector de senyals, sistema de so amb pantalla de 9,8 polzades, presa USB, sensor de pluges i la càmera posterior fars LED, retrovisors autoretràctils, climatitzador bizona, alarma i control de creuer. Un SUV prèmium, híbrid, amb etiqueta ECO i 21.100 euros més barat que el BMW X1 PHEV: una aposta molt recomanable.