El Nissan Qashqai ha estat durant molts anys una de les millors armes de la marca japonesa al nostre país. Un SUV que, de fet, va ser el primer SUV generalista que es va posar a la venda a Espanya i un dels principals culpables de l'èxit i del boom d'aquest tipus de carrosseries a les nostres carreteres.
En aquest cas, el Qashqai ha arribat recentment amb una tercera generació amb què el fabricant ha fet un important pas endavant en matèria de tecnologia. I és que, per primera vegada, el SUV japonès compta en la seva versió d'accés, la més senzilla de totes, amb un sistema de micro hibridació que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
Un moviment comercial molt interessant que torna a convertir el Qashqai en un dels millors SUV quant a relació qualitat/preu a Espanya. Això sí, la idea de la marca japonesa, la mateixa de fet que tenen la resta de marques, és la d'acabar sent un fabricant cent per cent elèctric, per això han optat per llançar un nou model complementari al Qashqai.
El Nissan Ariya, el SUV elèctric i de luxe de la marca japonesa, ja està a la venda a Espanya
No és cap altre que l'Ariya, un SUV que té dos punts molt al seu favor i un que, ull, pot jugar en contra seu. Els punts a favor són molt evidents. D'una banda, que és un SUV cent per cent elèctric que compta amb l'últim en tecnologia de la marca nipona. Per un altre, que compta amb un disseny distintiu i un nivell de luxe que el Qashqai no té.
En Nissan saben que aquest tipus de models no gaudeixen encara de la popularitat dels SUV híbrids o amb motors de combustió, per això han optat per dotar al seu Ariya d'un llenguatge de disseny propi i un nivell de qualitat superior a la mitja sabent que els que vagin cap a ell no ho faran precisament pel seu baix cost.
I és que el preu és el punt potser més en contra d'aquest model. A Espanya, de moment, es posaran a la venda dos de variants, una amb tracció senzilla i una altra amb tracció total.
De moment tan sols s'ha donat a coneix el preu de la versió senzilla que, sense descomptes i sense els ajuts del Pla MOVES III és de 56.400 euros, un preu elevat evidentment.
Això si, es pot destacar que, per molt que aquest Ariya costi el doble que el Qashqai, arriba amb un equipament molt top i, sobretot, amb un motor molt a tenir en compte: un elèctric de 242 cavalls de potència que comptarà amb una autonomia de més de 500 quilòmetres, la qual cosa fa d'ell un SUV molt atractiu.
Veurem, això sí, si aquesta aposta pel luxe unit a l'electrificació li surt bé o no a Nissan. Sens dubte, és evident que, almenys d'inici, el Qashqai continuarà sent la referència.