El Renault Clio és un clàssic. Porta més de 35 anys al mercat i acumula 17 milions d'unitats venudes a tot el món. Una xifra que el converteix en un dels pilars de la marca francesa. Ara, amb el Clio 2026, Renault demostra que encara creu en els cotxes de gasolina i en el canvi manual, en un moment en què tot semblava empès cap a l'elèctric i l'automàtic.
El nou model s'ha presentat al Saló de Munic 2025 i no ha deixat ningú indiferent. Estrena un disseny més afilat, amb trets heretats del Renault 5 elèctric, però sense renunciar a la seva essència. La seva base és la plataforma CMF-B, compartida amb altres models del grup, i les seves proporcions ho confirmen: 4,11 metres de llarg, 1,76 d'ample, 1,45 d'alt i un maleter de 330 litres. Compacte, però pràctic.

El Renault Clio 2026 ja està a punt per sortir al mercat
A l'interior, el salt és evident. Ara compta amb un quadre digital de 10,1 polzades i una pantalla tàctil central de la mateixa mida. El sistema openR link amb Google integrat permet connectivitat total amb Android Auto i Apple CarPlay. També ofereix carregador sense fil, il·luminació ambiental i un sistema de so firmat per Harman Kardon. La sensació és clara: petit per fora, tecnològic per dins.
On arriben les sorpreses és en la mecànica. El Clio 2026 no es limita a versions electrificades. Estrena un motor de gasolina 1.2 TCe de 115 CV, amb caixa de canvis manual de sis velocitats. Una picada d'ullet als conductors que encara es gaudeixen de passar marxes, i que demostra que no tots els clients sucumbeixen a l'electrificació. Dona que pensar en els temps que corren, amb les exigències de les institucions, que Renault s'atreveixi a mantenir models d'aquest tipus.

Tres acabats per a tres mecàniques disponibles
També està disponible amb transmissió automàtica EDC de doble embragatge. Accelera de 0 a 100 km/h en 10,1 segons i gasta uns 5 l/100 km. A més, s'ofereix un motor ECO-G de 120 CV adaptat a GLP, i una opció híbrida autorecarregable de 160 CV, amb un consum de tot just 3,9 l/100 km.
El ventall d'acabats també és ampli. L'Evolution ja inclou assistents avançats com la frenada automàtica d'emergència, el control de creuer adaptatiu i el manteniment de carril. El Techno afegeix detalls com les llantes de 16 polzades, el climatitzador automàtic o la càmera posterior. I a dalt de tot, l'Esprit Alpine aposta per un toc esportiu amb llantes de 18 polzades, detalls a Alcantara i assistents de seguretat d'última generació.

Un altre aspecte que sorprèn és l'enorme llista d'ajuts a la conducció: fins a 29 sistemes disponibles, amb opcions com la càmera 360º, l'assistent de parada d'emergència o el detector de fatiga. Un arsenal tecnològic que situa el Clio entre els utilitaris més avançats d'Europa, sense perdre de vista el seu caràcter urbà i accessible.