No és que sigui precisament cap secret que per a la immensa majoria de fabricants que tenen presència al nostre país, el més difícil del mercat, de la indústria d'automòbil no és tan sols arribar i tenir bones xifres de vendes, sinó mantenir-se com una de les marques més venudes o com un dels models més d'èxit.

En aquest sentit, no és cap altra que MG, una marca que fa uns mesos es va convertir en una de les autèntiques revelacions al nostre país, la que està experimentant en aquest inici de 2023 una important davallada en la seva quota de mercat a Espanya.

 

Si bé és cert que durant el passat 2022 la marca xinesa va aconseguir augmentar ni més ni menys que un 800 % la seva quota de mercat a Espanya respecte al 2021, sembla que serà molt difícil que en aquest 2023 l'històric fabricant xinès repeteixi el brutal èxit de l'any passat. Entre altres coses perquè el seu model s'estavella, el ZS, no és que hagi començat precisament bé aquest curs.

L'MG ZS no ha arrencat el 2023 en bona forma

Amb 276 vendes el mes de febrer passat, aquest model va acabar en la posició 77 del rànquing a Espanya. Sumant a les xifres de vendes de febrer les xifres de vendes de gener, aquest model acumules 669 matriculacions, el que l'ubica en la posició 62 del rànquing a Espanya, una posició que, si bé és cert que és molt lluny de les primeres, no és que sigui precisament dramàtica.

De fet, cap destacar que aquest fabricant que continua sent desconegut per a molts conductors ha aconseguit aquest mes de febrer passat situar ni més ni menys que a tres dels seus models entre els 100 més venuts, el ZS, l'HS i l'MG4, una de les seves grans apostes per al mercat europeu.

 

El que sí que sembla més que evident és que, després d'un boom inicial en el qual el ZS es va convertir en un dels veritables rivals directes del Dacia Duster no tan sols quant a preu sinó també quant a vendes, a poc a poc la marca Xina està perdent pes en un mercat en el qual sap que serà molt difícil acabar sent determinant.

De moment, veient la seva estratègia de preus, tot apunta que el fabricant continua apostant pels models low-cost amb una relació qualitat preu gairebé imbatible, per la qual cosa en aquest sentit encara tenen molts mesos per davant perquè aquest 2023 sigui també un bon any.