L'arribada de l'Ebro S400 al mercat espanyol ha despertat una gran expectació per tractar-se del primer SUV híbrid de la renascuda marca nacional. Tanmateix, l'entusiasme inicial ha deixat pas a la sorpresa en conèixer-se el seu preu. Amb un cost de sortida de 27.490 euros per a la versió Prèmium i 28.990 euros per a la variant Excellence, el model es posiciona per sobre de rivals directes amb més recorregut i reputació.
L'Ebro S400 mesura 4,32 metres de llarg i està equipat amb un sistema híbrid autorecarregable de 211 CV, acompanyat de l'etiqueta ECO. El seu equipament inclou fins a 24 assistents d'ajuda a la conducció i una garantia de 7 anys o 150.000 quilòmetres. Malgrat aquestes credencials, el preu el col·loca en una franja difícil dins del mercat, on la competència és molt forta.
Comparació directa amb el Toyota C-HR
Un dels models que inevitablement entra en la comparativa és el Toyota C-HR. Amb un preu que parteix des de 30.408 euros en la seva versió 140H Active, el C-HR pot trobar-se amb descomptes que el col·loquen fins i tot per sota del nou model espanyol. A més, Toyota ofereix versions més potents, com la 200 H GR Sport amb tracció total, per menys de 38.000 euros.
El C-HR no només té un historial comprovat quant a fiabilitat i eficiència, sinó que també compta amb una xarxa consolidada de concessionaris i un reconegut servei postvenda. Davant això, l'Ebro S400 es presenta com una aposta encara per demostrar en molts aspectes clau.
La diferència de preu entre ambdós models resulta difícil de justificar si es comparen prestacions, posicionament de marca i confiança del consumidor. Encara que el S400 presumeix d'una motorització més potent i un generós paquet tecnològic, la falta de recorregut comercial i la diferència de reputació juguen en contra seu.
En aquest context, la conclusió és clara: el Toyota C-HR, amb el seu equilibri entre preu, qualitat i experiència al mercat, es manté com una opció més racional i avantatjosa davant el debutant Ebro S400.
