Els que tenen al cap aconseguir un cotxe elèctric saben que, a diferència del que passava fa anys, l'oferta en aquest sentit és cada vegada major. I és que avui dia la immensa majoria de la marques ja tenen als seus catàlegs almenys un model d'aquestes característiques.
Si bé és cert que la quota de mercat és aquest tipus de models és encara molt menor a Espanya. De fet, en el que portem d'any les vendes dels elèctrics han suposat tan sols un 4 per cent de les vendes totals en tots els segments i categories al nostre país. Un percentatge molt menor respecte al d'altres grans mercats a Europa, especialment al nord del vell continent.
Això sí, es pot destacar que, amb l'augment de l'oferta d'aquest tipus de models i amb la millora progressiva del sistema de carregadors, no seria estrany que al llarg d'aquest 2022 el percentatge dels elèctrics vagi creixent a les nostres carreteres.
Un mercat en el que, com passa ja desde fa anys, no és cap altre que el Tesla Model 3 el que s'emporta sempre el gat a l'aigua. Un Model 3 que va vendre ni més ni menys que 2.853 unitats l'any passat a Espanya, sent l'elèctric top vendes i que, ull, en mesos com el de setembre es va convertir al top vendes a nivell europeu per davant de molts models de combustió.
L'oferta que fa del Tesla Model 3 un dels prèmium de referència a Espanya
En aquest cas, a diferència de models com el Renaul Zoe o el Kia e-Niro, model també reeixits a Espanya, el preu del Model 3 no és que sigui low cost. Però és important tenir en compte que aquest model no va dirigiu precisament als que busquen un elèctric d'accés. Més aviat al contrari.
Els que busquen un Tesla busquen qualitat, tecnologia i un model prèmium per damunt de tot. I allà sí que el seu preu es posiciona com una de les seves millors armes. Entre altres coses perquè té un preu que l'iguala al de models com el BMW Sèrie 3, l'Audi A4 o el Mercedes Classe C en les seves versions bàsiques.
La gran diferència en aquest cas és que el Tesla és un model cent per cent elèctric que, en la seva versió d'accés, que amb els ajuts actuals té un preu que ronda els 40.000 euros, arriba ja més que bé dotada de sèrie.
Començant pel seu motor, un elèctric de 325 cavalls de potència amb tracció posterior i evidentment transmissió automàtica i, ull, una bateria de 60 kWh que li permet tenir una autonomia de 491 quilòmetres segons el cicle WLTP amb una sola càrrega. Si se li hi suma un equipament de sèrie més que notable, aquest Tesla, per als que tinguin un pressupost que no sigui precisament ajustat, és una de les gangues del moment al nostre país.