L'aposta de Ford pels SUV evidència que aquest tipus de carrosseries són les dominants a Espanya i a Europa. La marca americana té fins a cinc models d'aquest tipus al seu catàleg: el Puma, el Kuga, el EcoSpot, l'Explorer i el Mustang Mach-E. Cinc models dirigits a un públic molt diferent que han ajudat, juntament amb d'altres com el Fiesta i el Focus, a acabar en una més que decent catorzena posició a nivell de vendes a Espanya l'any passat.

Això sí, el model que pot presumir d'haver aconseguit millors xifres al nostre país als concessionaris de la marca americana és el Puma, el top vendes de Ford a Espanya que porta ja molts mesos robant-li vendes al Kuga.

No és casualitat que així sigui si tenim en compte que el segment que més ha crescut, tant a nivell d'oferta com de demanda, al nostre país en els últims temps és el dels SUV compactes.

I allà el Puma, un SUV compacte amb el qual Ford va recuperar una de les seves nomenclatures del passat, és per sobre de la resta. També fins i tot d'un Ecosport que, malgrat tenir una imatge molt més campera que el seu germà de segment, és a anys llum quant a vendes.

Això sí, el model que més ha patit l'auge del Puma ha estat precisament el seu germà gran, el Kuga. I les xifres són allà per evidenciar-lo: mentre que el Kuga ha matriculat en tot 2021 5.159 models, mentre que el Puma ha aconseguit gairebé el doble, 9.698, una xifra que ha fet d'ell el vint-i-setè model més venut a Espanya.

El Ford Puma guanya pes a Espanya per la seva excel·lent relació qualitat/preu respecte al Kuga

És evident que els que busquen un SUV d'una considerable mida ja van directament al Kuga, però també ho és que, els que busquen un model per a una conducció urbana i per a escapades i que no tenen necessitat d'una gran capacitat de càrrega veuen en el Puma una alternativa molt millor.

Començant, evidentment també, pel seu preu. I és que, com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla d'aquest Puma parteix des dels 20.696 euros incloent tots els descomptes i promocions. Per la seva part, el Kuga fa el mateix des de 26,851 euros.

Però el que fa del Puma un model molt a tenir en compte és que en totes la seva versions arriba amb un sistema de micro hibridació que li permet lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT. No és un detall menor tenint en compte que és un model pensat per a les grans ciutats. D'allà, en part, el seu èxit a Espanya.