Durant molts anys, el Toyota RAV4 havia estat el SUV híbrid per excel·lència al mercat, sobretot entre aquells, que són de fet la majoria, dels quals descartaven pels seus alts preus les opcions prèmium.

Un model amb qui la marca japonesa va deixar clar que la seva aposta anava a ser indiscutiblement la dels motors híbrids. Una aposta que ara, tenint en compte que Toyota pot presumir de ser la marca més venuda a Espanya amb el Corolla i el C-HR, els dos amb motor híbrid, com el primer i el segon models més venuts al nostre país, és evident que ha donat els seus fruits.

Això sí, amb el pas dels anys han estat moltes les marques que han seguit els passos de Toyota i han apostat per dotar als seus SUV de motors híbrids, ja siguin híbrids convencionals o híbrids endollables. I amb aquest augment de l'oferta les vendes, evidentment, del RAV4 han anat caient.

 

No és que sigui un model menor al nostre mercat, ni de bon tros. Les seves 939 vendes des de començament d'any, que el situen en la posició 38 del rànquing, són una bona prova d'això. El problema és que, al marge de veure com altres models de Toyota com el Yaris Cross o el C-HR li està 'robant' vendes, altres marques estan sent també determinants en aquest sentit.

El Cupra Formentor amb motor híbrid endollable està triomfant a Espanya

Una d'elles és Cupra, que ha optat per dotar el seu Formentor amb una versió PHEV que, sens dubte, és un dels pitjors rivals per al RAV4. Si bé és cert que gairebé la totalitat de les 1.802 vendes (gairebé el doble que el model japonès) que ha aconseguit el model espanyol corresponen a les versions amb motors de combustió, és evident que l'oferta actual que Cupra ha posat a sobre de la taula pel seu Formentor PHEV provocarà que molts ho vegin amb molt bons ulls.

I és que, ajuntant la promoció de la marca i els ajuts del Pla MOVES III, avui dia és possible fer-se amb el Formentor PHEV per poc més de 34.000 euros, un preu que situa aquest model en un rang de preus semblant al del RAV4 PHEV, que parteix des dels 35.900 euros o al del top vendes de la categoria, el Peugeot 3008 PHEV, en aquest cas per 38.800 euros.

 

El millor en aquest cas és que, més enllà dels beneficis del seu motor de 204 cavalls, del fet de poder circular fins a gairebé 60 quilòmetres en manera cent per cent elèctric i dels avantatges de l'etiqueta ZERO de la DGT, el Formentor pot presumir de ser un model amb un esperit molt més esportiu que bona part dels seus rivals directes. I això, tenint en compte que no són models barats, juga molt al seu favor. No és casualitat que estigui aconseguint les xifres de vendes que està aconseguint.