L'Alfa Romeo Stelvio és un d'aquests models que, per desgràcia per a la marca italiana, ha donat molt de què parlar pel seu disseny però aquesta fama no s'ha convertit en cap cas en una bona xifra de vendes. De fet, les baixes xifres de vendes del Stelvio així com les del Giulia, els dos models de la 'vella' Alfa Romeo, han provocat que Stellantis, ara la marca mare dels italians, hagi optat per un nou SUV.

Ull, en cap cas el Stelvio no és un mal cotxe. Més aviat al contrari. Es tracta d'un SUV de mida mitjana que pot presumir no tan sols del seu lloat disseny, sinó d'arribar molt ben dotada de sèrie amb un motor dièsel de 160 cavalls de potència així com amb un equipament molt top.

 

A més, tenint en compte que la marca ja està treballant en un rentat de cara, el preu de l'actual Stelvio ha caigut fins i tot els, com bé podem veure en quecochemecompro.es, 41.677 euros amb un descompte ja inclòs per finançament d'11.623 euros.

Això sí, tenint en compte el bon treball realitzat per Alfa Romeo amb el seu nou Tonale, no són pocs els que argumenten que, malgrat ser un SUV més compacte i per tant amb menor habitabilitat i capacitat de càrrega, la nova aposta de la marca italiana és, en general una aposta millor.

L'Alfa Romeo Tonale ja li està robant moltes vendes al Stelvio

Un Tonale que ja està disponible a Espanya amb l'edició especial de llançament anomenada Edizione Speciale que té un preu de 39.000 euros. És cert que, tenint en compte que aquest Tonale costa uns 3.000 euros menys que el seu germà gran i que, per tant, molts podrien pensar que el Stelvio és una compra més encertada, també és cert que el Tonale arriba en aquesta edició especial amb molts punts a favor.

Un d'ells és el seu motor, un gasolina 1.5 litres T4 de quatre cilindres que desenvolupa una potència de 130 cavalls i 240 Nm de parell màxim i que arriba associat a una caixa de canvis de doble embragatge amb set velocitats i a una transmissió eix davantera. Una mecànica que, en comptar amb la tecnologia d'hibridació lleugera, li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, que no és un detall precisament menor.

 

D'altra banda, es pot destacar que l'equipament d'aquesta edició especial és molt complet de sèrie. Entre altres coses perquè compta amb fars Matrix Full LED amb sistema adaptatiu, vidres posteriors fumats, sistema d'accés i engegada sense clau, contraporta posterior amb obertura elèctrica i funció de mans lliures, lleves de canvi d'alumini, sistema d'info-entreteniment amb pantalla tàctil de 10,25 polzades, navegador, Apple CarPlay i Android Auto, carregador sense fil per a telèfons mòbils compatibles, volant multifunció folrat a pell, control de creuer adaptatiu, sensors davanters i darreres d'aparcament, càmera de visió posterior, reconeixement de senyals de circulació, connectivitat 4G amb actualitzacions sense fil i quadre d'instruments digital de 12,3 polzades.