Per molt que la immensa majoria de les vendes a tots els mercats importants a nivell mundial siguin sinònim d'una gran batalla entre les marques generalistes, les batalles que deslliuren les marques prèmium no és que siguin precisament menors.

En aquest sentit, marques com BMW, Mercedes i Audi, ens moltes d'altres, porten dècades lluitant entre si per veure quina d'elles és la que acaba sent la més venuda a nivell mundial.

Un trofeu que sol acabar en mans d'alguna de les marques prèmium alemanyes. De fet, aquest 2021 ha estat un any de canvi tenint en compte que, després de cinc anys de domini absolut per part de Mercedes, ha estat BMW que ha agafat el relleu.

 

Marques que disputen entre elles amb, això sí, un rang de preus molt per sobre de la mitja. És més, a excepció d'alguns casos molt concrets, els preus no solen ser el principal argument de compra o de venda d'aquest tipus de models.

Els que van als concessionaris de Mercedes, BMW, Audi, Land Rover, Lexus, etcètera, ho fan buscant models d'alta gamma, luxosos, amb l'últim en tecnologia i amb aquest aire de prèmium que tan bé els senti.

El Range Rover de 135.000 euros és un model top, però hi ha un Mercedes que costa gairebé la meitat que és igual de bo

Això sí, també hi ha certes excepcions quant a preus massa alts. Preus que no fan cap altra cosa que provocar que certs models que podria vendre's molt mes si tinguessin un cost més ajustat acabin sent models amb vendes molt residuals i que les marques utilitzen com a imatge de luxe i exclusivitat.

Un clar exemple d'això és el Range Rover Híbrido, el SUV més ben dotat en tots els sentits de la marca prèmium anglesa. Un model que el té tots: un disseny impecable, l'últim en tecnologia amb un motor PHEV de 440 cavalls amb tracció a les quatre rodes, uns acabats de primer nivell i un equipament al qual no li falta de res i que és el somni de molts.

Tanmateix, el seu preu és, per a molts, més que desorbitat. I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de la versió més 'senzilla' d'aquest Range Rover és de, ull, 135.000 euros.

 

Un preu que el deixa fora de mercat, i més tenint en compte que Mercedes, una marca que pot presumir de ser igual o més luxosa que l'anglesa, té un model del mateix segment amb un preu molt inferior.

No és cap altre que el Mercedes GLE híbrid, que en aquest cas arriba amb un motor una mica menys potent, 333 cavalls de potència, però també PHEV i també unit a un equipament impecable. I el seu preu és de 75.000 euros, un preu també molt alt però que, en aquest cas sí, que és dins del mercat tenint en compte que no deixa de ser un dels Mercedes més ben dotats del catàleg de la marca alemanya.