El Seat Tarraco ha estat l'última aposta de la marca espanyola en el segment dels SUV. Una vegada ja els Ateca i Arona estaven ja consolidats al nostre mercat, la marca va apostar per anar un pas més enllà i entrar de ple al terreny dels SUV familiars.

No va ser una aposta precisament arriscada tenint en compte que, com bé sabien en Seat, els monovolums tot just tenien ja sortida i moltes famílies preferien optar per SUV de grans dimensions, amb molta habitabilitat, possibilitat de fins a set places i molt espai interior.

 

Un Tarraco que, com no podia ser de cap altra forma sent com és el SUV de més dimensions de la marca, és també el que arriba més ben dotat de la gamma. Això sí, és un model que, per molt que les vendes d'aquest segment siguin molt inferiors a les del segment dels SUV compactes o els de mida mitjana, té uns quants rivals que li estan posant les coses molt difícils. Un d'ells, de fet, és un model que comparteix gairebé tot amb ell però que, tanmateix, està tenint molt més èxit al nostre país.

El Skoda Kodiaq és un SUV que, malgrat ser gairebé idèntic que el Tarraco, té moltes més vendes a Espanya que el Seat

No és cap altre que el Skoda Kodiaq, l'aposta de la firma txeca en aquest segment. No és que sigui cap secret que tant Skoda com Seat pertanyen al Grup Volkswagen. De fet, són les dues úniques marques generalistes del Grup, amb Volkswagen com a pont a les Audi, Porsche i Bentley.

 

Així, malgrat que cada una d'elles té un llenguatge de disseny propi i una política de preu també pròpia, les comparteixen molta tecnologia. En aquest cas, tant el Tarraco més bàsic de tots com el Kodiaq d'accés compten amb el mateix motor: el 1.5 TSI de 150 cavalls de potència associat a un canvi manual i a una tracció senzilla. Mecànica que, en els dos casos, malgrat ser la més senzilla, és ja més que suficient.

Quant a l'equipament, els dos arriben molt ben dotats. El Tarraco compta de sèrie amb, ens altres coses, control de creuer, sensors de pàrquing, fre de mà elèctric, quatre alçavidres elèctrics, fars antiboira, climatitzador dual, llantes d'aliatge, sistema de so integrat i ordinador de viatge.

 

Per la seva part, el Kodiaq arriba amb llantes d'aliatge de 17 polzades, seient posterior partit per parts, retrovisors tèrmics i tancament amb comandament, fars LED, instrumentació digital, aire condicionat, sistema de so integrat, ordinador de viatge o quatre alçavidres elèctrics.

Quant al preu, és el Kodiaq el que s'emporta ara el gat a l'aigua. Com veiem en quecochemecompro.es, el preu del Skoda és de 27.500 euros, mentre que el del Tarraco és de 27.990 euros, en els dos casos amb descomptes ja inclosos per finançament. Tenint en compte que el model txec frega les 290 vendes ocupant la posició 79 del rànquing i que el Seat no apareix ni entre els 100 primers, és evident que el txec és un model més d'èxit.