Dacia sap molt bé que el gruix de les seves vendes tant a Espanya com en la resta de mercats europeus es basa en el seu Sandero. Un model la tercera generació del qual ha arribat als concessionaris espanyols fa uns mesos i que és ja un dels models més venuts al nostre mercat.

Un Sandero que, com va passar en la seva anterior generació, es basa en dues carrosseries, la normal i la Stepway, més campera i aventurera. No és que sigui un secret que un dels punts forts d'aquest model, al marge dels seus preus, és la seva varietat mecànica.

I és que, més enllà de centrar els seus esforços en el GLP, un tipus de combustible que li ajuda a poder tenir l'etiqueta ECO de la DGT, a Dàcia aposten també pels motors de gasolina.

Precisament ha estat el seu motor de gasolina 1.0 TCe de 90 cavalls de potència el que ha rebut ara un canvi que no és menor i que ja s'ha implantat al nostre país. Un canvi que, sobretot, beneficia a la marca romanesa.

Dacia elimina la transmissió de 6 velocitats del seu 1.0 TCe de 90 cavalls

I és que, com bé podem comprovar al configurador de la marca, la transmissió d'aquest 1.0 TCe de 90 cavalls de 6 velocitats ja no està disponible. A partir d'ara aquest motor anirà associat a una transmissió de 5 velocitats al marge de l'opció de transmissió automàtica.

Un canvi que respon a dos factors. D'una banda, el fet de què amb aquest canvi a la transmissió de 5 velocitats les emissions d'aquest motor, un dels més populars, serà de 119 g/km de CO2 segons el cicle WLTP, és a dir, s'ha reduït 1 g/km respecte a l'anterior transmissió.

D'altra banda, també Dacia ha decidit unir la seva producció en aquest sentit. I és que el canvi de 6 velocitats no està disponible en el 1.0 SCe de 65 cavalls del Sandero més bàsic. D'aquesta forma, aquest canvi de 6 velocitats estarà ara tan sols disponible en la versió Stepway del Sandero. Un canvi que, ull, també s'espera que arribi als motors amb bifuel, una de les millors armes d'aquest Sandero.