Cupra va deixar de ser fa ja quatre anys la divisió esportiva de Seat i va passar a ser una marca pròpia. Una marca que, ull, pot presumir d'haver tingut uns primers anys de vida més que bons.

I és que, si bé és cert que no deixa de ser una marca dirigida a un target molt particular, les gairebé 2.000 matriculacions que porta en aquests dos primers mesos de l'any 2022 evidencien que aquesta marca té recorregut al nostre país.

Una marca, Cupra, que de moment, això sí, està vivint gairebé al cent per cent de les vendes del seu Formentor, el quinzè model més venut ara a Espanya i el primer amb el segell cent per cent Cupra tenint en compte que ha estat el primer models dissenyats i fabricats per la marca.

 

Però el fabricant té altres models al seu catàleg com el Born, el seu primer cent per cent elèctric o el Cupra León, en aquest cas sí la versió esportiva del Seat León. Un Cupra León que pot presumir de ser un dels compactes esportius de referència al nostre país però que, ull, té rivals d'altura|alçària.

El Ford Focus ST, el millor 'pla b' al Cupra León i per a molts fins i tot millor

Entre ells, un dels que molts destaquen com un excel·lent 'pla b' és el Ford Focus en la seva versió ST, la més esportiva. Un compacte americà que compta amb dos factors que, per a molts, fan d'ell un compacte millor.

D'una banda, el seu preu. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest Ford Focus ST és ara de 31.540 euros gràcies al descompte ja aplicat per finançament de ni més ni menys que 8.364 euros. Un preu que pot presumir de ser gairebé 10.000 euros més baix que el del Cupra León, que com veiem al mateix mitjà té un preu de partida de 40.725 euros amb un descompte per finançament ja inclòs de 1.455 euros.

 

Per si amb la diferència de preu no fos ja suficient perquè molts considerin el Focus com una opció millor, l'altre factor clau que juga a favor del model americà és el motor. I és que, malgrat que és més barat, arriba amb un motor més potent.

En el cas del Cupra, aquest León arriba amb un 2.0 TSI de 245 cavalls de potència associat a una caixa de canvis automàtica DSG de 7 velocitats. En el cas del Focus ST, arriba amb un 2.3 Ecoboost de 280 cavalls de potència i, a més, amb una caixa de canvis manual perfecta per esprémer al màxim les prestacions de la seva mecànica.

Tenint en compte que un dels principals arguments de compra d'aquest tipus de cotxes és el seu motor, és evident que, per molt que el Cupra pugui tenir aquest punt potser més prèmium quant a disseny, el Focus ST és, per relació qualitat/preu, una opció molt més atractiva.