L'Audi Q5 és un cotxe excel·lent i, simplement en fer-li un cop d'ull, qualsevol recorda que van ser precisament Audi i una altra marca alemanya com és BMW les primeres del segment Prèmium que van apostar pels SUV de categoria davant que d'altres. Nissan, amb el seu Qashqai, va marcar el camí que després han seguit les marques generalistes si de SUV parlem, però Audi, segurament, va marcar el de les marques Prèmium. I ara, com volen continuar fent-ho, plantegen novetats.


Cal renovar-se

I és que, per molt marca Prèmium que siguis, en la vida cal renovar-se i, si et dius Audi, encara és més important que ho facis. A ningú no l'ha d'estranyar doncs que la marca d'Ingolstadt hagi decidit replantejar el seu SUV mitjà icònic amb un disseny a què han tingut accés els nostres amics d'Avarvarii i que ens mostren en primícia. De moment, només veiem el darrere i la davantera, però hi ha molts i interessants canvis, sobretot en les òptiques, molt més estilitzades, i en les línies del cotxe, que s'arrodoneixen.

 


Ja sabem per què no hi ha grans ofertes

Ara com ara, i segons quecochemecompro.com, la versió més senzilla de l'Audi Q5 surt aquest mes per 53.170 euros, un preu certament voluminós per a un vehicle solvent que destaca pel seu gran maleter de 520 litres i que s'ofereix amb motors MHEV de gasolina i MHEV dièsel i potències que van des dels 163 CV i 204 CV dels propulsors de gasolina i gasoil més senzills fins als 265 CV i 341 CV dels més potents. També existeixen versions PHEV de 299 CV i 367 CV, aquestes només de gasolina, però amb preu superior als 65.000 euros.
Fa uns dies ens preguntàvem per què, veient l'evolució de les vendes d'un model que és al lloc 62 del Top 100, Audi no plantejava noves ofertes i ara ja ho sabem: treballen en un complet rentat de cara. Continuarem atents.