Encara que, per prestacions, tradició i preu, és una de les millors opcions actualment disponibles en el segment SUV, la xifres no enganyen: al juliol, Nissan va aconseguir seduir només 767 conductors amb les virtuts del Nissan Qashqai i des de començament d'any, un total de 5.225 persones s'han fet amb un model de l'històric SUV japonès. Què li passa al Qashqai? Doncs molt senzill: té virtuts importants, però també algun però notable. De la marca, i de la seva capacitat de presentar ofertes interessants, dependran la seva capacitat de remuntar.

Nissan Qashqai

Què ens ofereix el Nisan Qashqai?

Costa 28.350 euros aquest mes segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com i mesura 4,43 metres. El seu maleter cubica 479 litres i se'ns presenta amb un motor de 190 CV HEV que consumi menys de cinc litres cada 100 quilòmetres. Els acabats són més que acceptables i compte amb fars LED, control de creuer, sensor de llums, llantes de 18 polzades i múltiples elements de seguretat i connectivitat. El descompte que aplica Nissan aquest mes és de 3.500 euros.

Falla en alguna cosa?

Encara que sempre ha estat una referència en el segment dels SUV mitjans, el Nissan Qashqai tenia moltes possibilitats de millora que la nova generació del vehicle ha aprofitat només parcialment: continua sent una de les millors compres dins de la categoria pel seu equipa,miento, espai, i confort, però no destaca per les seves qualitats esportives. És, en certa manera, el xicot que tota mare s'estimaria per a la seva filla i el cotxe al volant del qual tota mare voldria veure al seu fill, però no és el cotxe que, estant tots dos sols, escollirien ni el pare ni el fill en primera opció. La fa falta, a més, millorar la resposta del canvi a baixa velocitat i, per descomptat, oferir millors sensacions dinàmiques. El consum, a més, no és baix: després d'una setmana de proves, el Qashqai 1.3 DIG-T marca un consum final de 6,7 litres. En recorreguts urbans, això sí, es comporta: 7,5 litres.